کد خبر : 16394
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

دکتر رضوانی: همکاری در مدیریت بیماری های واگیر به ویژه در مراکز تجمعی بسیار حائز اهمیت است

دکتر رضوانی: همکاری در مدیریت بیماری های واگیر به ویژه در مراکز تجمعی بسیار حائز اهمیت است
تشکیل کمیته برون بخشی طغیان بیماری های واگیر در مراکز تجمعی تحت نظارت بهزیستی با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
به گزارش پویشگران گیل:
کمیته بهبود فرآیند مدیریت طغیان بیماری های واگیر در مراکز تجمعی تحت نظارت بهزیستی با حضور دکتر سیدمحمود رضوانی،معاون بهداشتی دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه، مدیریت درمان، اداره کل بهزیستی، چند تن از پزشکان مراکز توانبخشی و مدیران گروه های فنی در سالن اجلاس معاونت بهداشتی، تشکیل جلسه داد.
دکتر رضوانی اهمیت موضوع و جایگاه همکاری های درون و برون بخشی در مدیریت بیماری های واگیر به ویژه در مراکز تجمعی را حائز اهمیت دانست و گفت: در این مراکز به واسطه تجمع بیماران کم توان ذهنی و دارای اختلالات اعصاب و روان،همواره پتانسیل بروز طغیان بیماری های منتقله از آب و غذا، بیماری های تنفسی، بیماری های انگلی و پوستی وجود دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه ،تصریح کرد:این پتانسیل می طلبد که متولیان سلامت و مسئولین نگهداری و مراقبت از این بیماران از حداکثر توان خود و ظرفیت سیستم برای حفظ سلامتی و رعایت بهداشت فردی و جمعی در اینگونه مراکز استفاده کنند.
در ادامه این  جلسه، با ارائه ی مستندات به چالش ها و مشکلات مشاهده شده در طغیان های اخیر پرداخته شد و اهمیت هماهنگی های بین بخشی در تشخیص و مراقبت بیماری های واگیر و طغیان های احتمالی در مراکز تجمعی مورد تاکید قرار گرفت.
لازم به ذکر است؛ در پایان، تصمیمات لازم در قالب مصوبات جلسه برای بهبود و ارتقاء مدیریت بیماری های واگیر و طغیان های احتمالی در مراکز تجمعی به واحد های مجری ، ابلاغ شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.