کد خبر : 13590
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶

معصومه نیک‌کار

فعالیت قرارگاه‌های جهادی مدیریت آب تا پایان فصل زراعی استمرار یابد

فعالیت قرارگاه‌های جهادی مدیریت آب تا پایان فصل زراعی استمرار یابد
فعالیت مدیران در ذیل قرارگاه جهادی مدیریت آب، مورد بررسی و رصد مستمر قرار دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان استمرار فعالیت مجدانه قرارگاه‌های جهادی مدیریت آب تا پایان فصل زراعی و استفاده از ظرفیت میراب‌ها در توزیع عادلانه آب تاکید کرد.
اسدالله عباسی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان؛ با تاکید بر مدیریت جدی قرارگاه‌های آب شهرستانی تا پایان فصل زراعی اظهار داشت: فرمانداران نباید رویکرد انفعالی داشته باشند.
وی با یادآوری جلب همراهی و همکاری کشاورزان از بهمن‌ماه سال گذشته، به نقش میراب‌ها و لزوم استفاده از ظرفیت آنها تأکید کرد.
استاندار گیلان خاطرنشان ساخت: مسئولیت مدیریت آب در مناطق و روستاهایی که میراب ندارند، بر عهده دهیاران و بخشداران است.
وی تلاش، کوشش و مسئولیت‌شناسی شبانه‌روزی برای تسهیل امور کشاورزان را انتظار خود از همه مدیران عنوان و اضافه کرد: باید با توزیع مناسب آب به همه اراضی شالیزاری، دغدغه آنان در زمینه به بار نشستن محصول، برطرف شود.
عباسی با بیان اینکه مدیران جهادی در پایان فصل کشاورزی معرفی می‌شوند، گفت: فعالیت مدیران در ذیل قرارگاه جهادی مدیریت آب، مورد بررسی و رصد مستمر قرار دارد.
وی همچنین به فرمانداران گفت که در توزیع عادلانه آب، قانون را مدنظر داشته باشند و با همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، در مقابل رفتارهای فراقانونی عده‌ای که موجب برهم خوردن نظم عمومی می‌شود، بایستند.
استفاده از پتانسیل سفره‌های زیرزمینی و نیز ظرفیت‌های لجستیکی شهرداری‌ها و بخش خصوصی، گسترش بیمه محصولات کشاورزی، پشتیبانی از کشاورزان و آگاه‌سازی آنان درخصوص موارد قابل توجه و مهم در بهره‌مندی از آب برای کشت و زرع از دیگر مواردی بود که مورد تاکید استاندار گیلان قرار گرفت.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح برخی مسائل همچون ناامنی اقتصادی و فساد اداری در استان، انجام پژوهشی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سه سال قبل را یادآور شد و گفت: گیلان در زمان انجام آن پژوهش، در یک یا دو مولفه از افزون بر ۱۰ مولفه،کاستی‌هایی داشت حال اینکه، در شرایط فعلی، باید ارزیابی کنونی از استان صورت گیرد.
وی طرح این مطالب در جامعه را موجب فرار سرمایه‌گذاران دانست و گفت: زیبنده نیست گیلان را در رسانه‌ها، نازیبا جلوه دهیم.
استاندار گیلان خواستار انجام ارزیابی و بررسی‌های منصفانه شد و گفت: مشارکت سرمایه گذاران موجب رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.