کد خبر : 11235
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

استاندار گیلان:لزوم حذف سرعتکاه‌های غیر استاندارد

استاندار گیلان:لزوم حذف سرعتکاه‌های غیر استاندارد
کلانشهر رشت به مترو نیاز دارد

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان، با اشاره به نظر مساعد وزیر کشور درباره راه اندازی حمل و نقل ریلی در کلانشهری مانند رشت، اضافه کرد: نیازمند حمل و نقل ریلی هستیم و شمال و جنوب و شرق و غرب رشت را می‌توان با مترو به هم متصل کرد.
اسدالله عباسی در جلسه شورای ترافیک استان گیلان، رودخانه‌های آلوده و ترافیک را دو مشکل عمده مرکز استان دانست و اظهار کرد: برای نجات دو رودخانه رشت از آلودگی فاضلاب شهری و خانگی و شیرابه پسماند و پساب های صنعتی و بیمارستانی، اقداماتی در دست اجراست.
وی یکی از راهکارها برای رفع مشکل ترافیک شهر را احداث تقاطع دانست و عنوان کرد: شهرداری برای اجرای پروژه های ترافیکی و تقاطع های غیرهمسطح، برنامه زمان‌بندی داشته باشد تا گره ترافیکی ایجاد نشود.
استاندار گیلان، شهر رشت را یک کلانشهر دانست که دارای تراکم جمعیتی است و یادآور شد:رفع مشکل ترافیک استان نویدی است برای مردم تا در آینده از ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر بهره‌مند شوند.
استاندار گیلان، با اشاره به نظر مساعد وزیر کشور درباره راه اندازی حمل و نقل ریلی در کلانشهری مانند رشت، اضافه کرد: شمال و جنوب و شرق و غرب رشت را می‌توان با مترو به هم متصل کرد.
وی در ادامه به مسئله سرعتکاه های غیر استاندارد سطح محورهای اصلی استان اشاره کرد و ادامه داد: طبق مصوبه شورای ترافیک استان، تا پایان مرداد ماه می‌بایست ۳۰ درصد سرعتکاه‌های غیراستاندارد استان حذف شود و فرمانداران موظف هستند این مشکل را در شهرستان خود رفع کنند.
استاندار گیلان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و رئیس پلیس راهور را مکلف به شناسایی مناطق حادثه خیز در سطح محورهای استان کرد و یادآور شد: احداث سرعتکاه راه حل کاهش تصادفات نیست و باید از دانش و تکنولوژی روز در کنار اصلاح هندسی و تعریض جاده برای این مهم بهره بگیریم.
وی با بیان اینکه از اول شهریورماه بازرسان ویژه را جهت بررسی وضعیت سرعتکاه ها اعزام خواهیم کرد، افزود: هر سرعتکاهی که مصوبه شورای ترافیک استان را ندارد، باید حذف شود، زیرا این سرعتکاه ها برای خودروهای ترانزیتی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
عباسی، بر لزوم پایش تصویری محورها و نصب دوربین در نقاط پرحادثه تاکید کرد و گفت: خودروهای متخلف باید جریمه شوند تا بدانند که در این استان کنترل و مدیریت و نظم حاکم است.
استاندار گیلان در پایان بر روشنایی محورها و پل های عابر پیاده و استقرار دوربین های نظارتی تاکید و اضافه کرد: میلیاردها تومان برای احداث کنارگذر هزینه می کنیم تا خودروهایی که در شهر کار ندارند، به راحتی عبور کنند، اما در همین کنارگذرها شاهد ایجاد سرعتکاه هستیم که باید حذف شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.