کد خبر : 10518
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت تاکید کرد: ضرورت تأمین روشنایی جاده‌های بین شهری گیلان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت تاکید کرد: ضرورت تأمین روشنایی جاده‌های بین شهری گیلان
انتظار می‌رود اگر در این روزهای گرم و پرتردد سال روشنایی تمامی تیرهای برق نصب در جاده‌ها در این میسر نیست، لااقل تامین نور به شکل یکی در میان در معابر بین شهری رشت تامین شود.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با تاکید بر ضرورت تأمین روشنایی جاده‌های بین شهری گفت: راه ها شاهرگ‌های حیاتی زندگی هستند و اهمیت تجهیز آنها کمتر از تامین آب، برق و الزامات اصلی زندگی نیست.
علیرضا تاج شهرستانی،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در جلسه شورای شهرستان رشت که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد، گفت: راه و جاده تنها شامل آسفالت نیست و امکاناتی مانند روشنایی مسیر و فضای سبز حاشیه جاده نیز تکمیل کننده آن است.
تاج شهرستانی در این جلسه ضمن تقدیر از تلاشهای مجید عزیزی برای دوران مسئولیت وی در شورای شهرستان رشت گفت: بنده خود به عنوان فرزندی از جامعه روستایی گیلان بر اهمیت ویژه راه و مسیرهای تردد بین شهری در گیلان آگاهم و امنیت راه ها برای افراد روستایی بسیار حائز اهمیت است.
وی ضمن تقدیر از استاندار به دلیل گوشزد کردن این واقعیت که فرهنگ رانندگی با ساخت سرعت‌گیرهای متعدد قابل انتقال و آموزش نیست، گفت: متاسفانه از بین چندین مسیر منتهی به شهر رشت، هیچ یک دارای حریم جاده ای کاربردی نیستند و حتی در مسیر تهران به رشت که پرترددترین جاده منتهی به رشت است، نه فضای سبز حاشیه ای مشخصی را شاهد هستیم و نه حریم امن کنار جاده ای.
عضو شورای شهر و شهرستان رشت در ادامه گفت: چندی پیش در سفری که به اتفاق خانواده از خراسان به گیلان داشتیم، مشاهده کردیم روشنایی جاده‌های بین شهری مازندران بسیار چشمگیر بود، اما متاسفانه از بین شهرهای شرق گیلان فقط خطوط منتهی به شهر کوچصفهان از لحاظ روشنایی معبر تامین بود؛ در حالی که در ساعات تاریکی شب ،روشنایی جاده‌ها به مراتب از فعال بودن کولرهای منازل واجب تر و ضروری تر است.
تاج شهرستانی تاکید کرد: انتظار می‌رود اگر در این روزهای گرم و پرتردد سال روشنایی تمامی تیرهای برق نصب در جاده‌ها در این میسر نیست، لااقل تامین نور به شکل یکی در میان در معابر بین شهری رشت تامین شود.
وی در خاتمه تاکید کرد: راه فقط آسفالت نیست، تأمین روشنایی جاده‌های بین شهری، امری حیاتی است و در جهان مدرن امروز، راه ها شاهرگ‌های حیاتی زندگی هستند و اهمیت تجهیز آنها کمتر از تامین آب، برق و الزامات اصلی زندگی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.