کد خبر : 9862
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

تاسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای حفاظت مالی بیمه‌شدگان

تاسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای حفاظت مالی بیمه‌شدگان
رداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۳۷۸ بیمار خاص و صعب العلاج و زوج نابارور از طریق بانک عامل و با حمایت استانداری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: هدف اصلی تاسیس صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج، حفاظت مالی هر چه بیشتر از بیمه شدگان در مقابل هزینه های سنگین درمانی است.
دکتر عاطف راد، مدیرکل بیمه سلامت در جلسه افتتاحیه بازرسی تیم ستادی در محل اداره کل بیمه سلامت با بیان اینکه هدف اصلی از تاسیس صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج، حفاظت مالی بیمه شدگان در مقابل هزینه‌های سنگین درمانی است اظهار داشت: استقرار صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج که در راستای اجرای بند «ن» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور تاسیس و در سوم آبان ۱۴۰۱ رونمایی گردیده است را می‌توان جزو افتخارات کارگزاران خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی در مجموعه پرتلاش بیمه سلامت بر شمرد و آن را مصداق عملی فرمایش مقام معظم رهبری در کاهش دغدغه ها و آلام بیماران دانست.
مدیر کل بیمه سلامت با اشاره به پرداخت حدود ۱۴ میلیارد تومان از محل منابع خارج ضوابط صندوق بابت ۱۳۹۴ پرونده درمانی به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و سایر سازمان‌های بیمه گر پایه تصریح کرد: اداره کل بیمه سلامت گیلان اولین اداره کل در امر استقرار موفق پرداخت هزینه‌های صندوق در کل کشور بوده و در هزینه کرد و جذب اعتبارات مربوطه بسیار موفق عمل کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد:با تسریع در تدوین بسته های خدمات ۵۵ بیماری علاوه بر ۵۲ بیماری فعلی و پیاده سازی آن در سامانه های الکترونیک بستری و سرپایی، بیمه شدگان ضمن حفظ کرامت انسانی، در محل مطب و موسسات تشخیصی درمانی از منابع صندوق برخوردار شده و پرداخت از جیب کمتری داشته باشند.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان یادآور شد: بیمه شدگان در صورتی که مبتلا به یکی از بیماری‌های ۱۰۷ گانه خاص و صعب العلاج باشند جهت نشان‌دار شدن به ادارات شهرستانی و در رشت به میز خدمت اداره کل مراجعه نمایند.
دکتر عاطف راد همچنین از پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۳۷۸ بیمار خاص و صعب العلاج و زوج نابارور از طریق بانک عامل و با حمایت استانداری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.
گفتنی است شرط بهره مندی از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج پوشش بیمه ای فعال است، بدین منظور اداره کل بیمه سلامت آمادگی دارد افراد فاقد هرگونه بیمه پایه را که در دهک ۱ تا ۵ درآمدی هستند به طور رایگان و سایر افراد را با مشارکت بسیار ناچیز و در کوتاهترین زمان ممکن تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.
متقاضیان می توانند به ادارات شهرستانی دفاتر پیشخوان و نیز به سامانه خدمات شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.