کد خبر : 6946
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۳

الزام رعایت تطابق جنسیتی کارکنان مدرسه با دانش آموزان در مدارس گیلان

الزام رعایت تطابق جنسیتی کارکنان مدرسه با دانش آموزان در مدارس گیلان
تخصیص دبیر غیرهمجنس در مدارس دوره اول و دوم غیردولتی فاقد وجاهت قانونی است و ضروری است مدیران مدارس و روسای مناطق در اجرای این بخشنامه اهتمام کامل داشته باشند.

به گزارش پویشگران گیل:
مجتبی روحی، سرپرست اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: به استناد بخشنامه‌های متعدد وزارتی، مدارس به تفکیک جنسیت تأسیس شده‌اند و تطابق جنسیت کارکنان مدرسه با دانش آموزان الزامی است.
سرپرست اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: به استناد بخشنامه‌های متعدد وزارتی، مدارس به تفکیک جنسیت تأسیس شده‌اند و تطابق جنسیت کارکنان مدرسه با دانش آموزان الزامی است.
مجتبی روحی با اعلام این خبر اظهار داشت: به استناد بخشنامه ۱۵۴ / ۴۰۰ در تاریخ ۲۸ / ۰۲ / ۱۴۰۲ مدارس به تفکیک جنسیت تأسیس شده‌اند و تطابق جنسیت کارکنان مدرسه با دانش آموزان الزامی است.
وی افزود: تخصیص دبیر غیرهمجنس در مدارس دوره اول و دوم غیردولتی فاقد وجاهت قانونی است و ضروری است مدیران مدارس و روسای مناطق در اجرای این بخشنامه اهتمام کامل داشته باشند.
سرپرست اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به بخشنامه ۲۱۷۴۹۴ در تاریخ ۲۵ / ۱۰ / ۱۳۹۷ مطابق ماده ۲ و بند ۱۰ ماده ۲۱ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، اظهار داشت: استفاده از دبیران مرد در مدارس دخترانه غیردولتی با هر عنوان ممنوع است و با متخلفان مطابق ماده ۳۵ این قانون برخورد خواهد شد.
۷۰ هزار دانش آموز گیلانی در ۹۱۵ مدرسه غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.