کد خبر : 4820
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

جهانی: ماسوله خواهرخوانده یکی از شهرهای کردستان می شود

جهانی: ماسوله خواهرخوانده یکی از شهرهای کردستان می شود
ماسوله خواهرخوانده می‌یابد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از احداث هتل ۲۲ طبقه در رشت خبر داد و گفت:به دلیل تشابهات عدیده ساخت و بافت، ماسوله خواهرخوانده یکی از شهرهای کردستان می‌ شود.
ولی جهانی در همایش دومین دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک شناسی اظهار کرد: گیلان از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و … فراوانی برخوردار است که بیش از ۲۳۰ هزار سال قدمت دارد.
وی از ثبت جهانی شهر ماسوله خبر داد و افزود: به دلیل تشابهات عدیده ساخت و بافت، ماسوله خواهر خوانده یکی از شهرهای کردستان می‌شود.
جهانی از احداث هتل ۲۲ طبقه در خیابان پرستار رشت خبر داد و بیان کرد: موافقت اصولی با احداث این هتل در خیابان پرستار رشت انجام شده است و با توجه به حضور گردشگران در ایام مختلف سال، این گونه زیرساخت‌ها نیاز است.
وی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی در گیلان، اضافه کرد: قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری گیلان بسیار ارزشمند است و باید با تقویت زیرساخت‌ها این قابلیت‌ها به فعلیت تبدیل شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به تنوع غذایی و خوراک در رشت و گیلان، افزود: تنوع غذایی و خوراک در گیلان و رشت منحصر به فرد است و شهره جهانی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.