کد خبر : 4894
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

تاج شهرستانی در دومین همایش سالانه‌ شهر خلاق رشت: شهر خلاق خوراک رشت میراث مادران گیلانی است

تاج شهرستانی در دومین همایش سالانه‌ شهر خلاق رشت: شهر خلاق خوراک رشت میراث مادران گیلانی است
نقش فعلی ما در توسعه این ظرفیت غنی و تبدیل آن به دستاوردهای اقتصادی چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پویشگران گیل:
علیرضا تاج شهرستانی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در دومین همایش سالانه‌ شهر خلاق رشت با بیان اینکه شهر خلاق خوراک رشت میراث مادران گیلانی است گفت: این گنجینه غذایی با ارزش باید توسعه پیدا کرده و به دستاوردهای اقتصادی چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی تبدیل شود.
علیرضا تاج شهرستانی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت در دومین همایش سالانه شهر خلاق رشت که با حضور استاندار گیلان، شخصیت‌های ملی و استانی، اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران شهرهای خلاق ایران و اصحاب رسانه در تالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار داشت: امروزه شبکه شهرهای خلاق یونسکو بر پایه رسمیت دادن به تنوع فرهنگی در دنیا جهانی شده و در حال گسترش است.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه در این شبکه آداب و رسوم، سنت‌های محلی و هنر و خلاقیت انسانی شهرها به اشتراک گذاشته می‌شود عنوان کرد: شهرهای خلاق یونسکو شامل هفت حوزه فرهنگی و هنری از جمله صنایع دستی، صنعت غذایی، موسیقی، هنرهای بومی و ادبیات هستند.
شهرستانی ادامه داد: این ظرفیت بسیار بالای فرهنگی برای دستیابی به توسعه پایدار است که در آن شهرها متعهد می‌شوند با اتکا به همان خلاقیت و مشارکت شهروندان سبب توسعه ظرفیت‌های اقتصادی در بازارهای محلی و تکثیر فرآورده‌های فرهنگی در بازار داخلی شوند که در نهایت بالاترین دستاورد آن توسعه بخش گردشگری خلاق بین المللی خواهد بود.
وی اذعان کرد: شهر رشت اولین شهر خلاق خوراک ایران این گنجینه غذایی با ارزش با پیوستی فرهنگی تاریخی اجتماعی میراث مادران گیلانی است که ماندگار شده است و نقش فعلی ما در توسعه این ظرفیت غنی و تبدیل آن به دستاوردهای اقتصادی چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی بسیار حائز اهمیت است.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت اهداف این همایش را برشمرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های رویداد محور، حفظ فرهنگ، آیین و سنت‌های این مرز و بوم است که در نهایت منجر به پیشرفت اقتصاد شهرهای خلاق می‌شود.
شهرستانی به دست آوردن امتیاز شهر خلاق را فارغ از یک دستاورد شهری و مختص به اقوام آن دیار، دستاوردی ملی دانست و افزود: این امتیاز و دستاورد ملی در این روز باعث وحدت ملی و تبادل اندیشه‌های فرهنگی میان پنج شهر ایران شده است و امید می‌رود شهرهای بیشتری در کشور عزیزمان به این زنجیره غنی فرهنگی و اقتصادی اضافه شوند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت در پایان ابراز کرد: صمیمانه از تلاش دبیرخانه شهر خلاق خوراک رشت برای اهتمام ورزیدن به برگزاری این نشست ملی و همچنین تلاش‌های شهردار رشت و شورای اسلامی شهر رشت، اصحاب رسانه و تمام متولیان این امر قدردانی می‌کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.