کد خبر : 1304
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

افزایش ۳۵ درصدی بارگیری کالا از راه‌آهن شمال۲

افزایش ۳۵ درصدی بارگیری کالا از راه‌آهن شمال۲

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل راه آهن شمال۲ گفت: در فروردین ماه امسال، ٩٨ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی شمال۲ بارگیری شده که این میزان نسبت به ۷۳ هزار تن مدت مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. غلامحسین ولدی اظهار کرد: همچنین طی فروردین ماه امسال، ۱۲۰ هزار تن کالا در

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل راه آهن شمال۲ گفت: در فروردین ماه امسال، ٩٨ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی شمال۲ بارگیری شده که این میزان نسبت به ۷۳ هزار تن مدت مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
غلامحسین ولدی اظهار کرد: همچنین طی فروردین ماه امسال، ۱۲۰ هزار تن کالا در ناحیه شمال۲ تخلیه شده که این میزان نسبت به ۱۱۷ هزارتن کالای تخلیه شده در مدت مشابه سال گذشته بیانگر ٢ درصد رشد است.
وی افزود: در مجموع تناژ بارگیری و تخلیه در منطقه ریلی ٢١٨ هزار تن بوده است.
مدیرکل راه آهن شمال۲ تصریح کرد: خاک، کلینگر سیمان، محصولات صنایع فولادی و مواد شیمیایی از عمده‌ترین کالاهای بارگیری شده و نهاده‌های دامی، شمش فولاد، مصالح خاکی پروژه‌های راهسازی و لوله‌های فولادی از بیشترین کالاهای تخلیه شده راه آهن شمال۲ است.
وی از رشد بیش از ۶۸ درصدی مبادله کالا با کشور آذربایجان خبر داد و گفت: در فروردین ماه امسال حدود ۱۶ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر شده و بیش از ۱۹ هزار تن کالا نیز ترانزیت شده است.
ولدی تصریح کرد: تا ابتدای اردیبهشت ماه امسال در مجموع ۵۰ هزار و ۹۰۹ تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور آذربایجان مبادله شده است.
مدیرکل راه آهن شمال۲ گفت: همچنین واردات ریلی کالا طی ماه گذشته ۱۵ هزار و ۳۱۷ تن بوده که این رقم نسبت به ۹ هزار و ۹۷۰ تن کالا در مدت مشابه سال گذشته قریب به ۵۴ درصد افزایش داشته است.
مرکبات، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی است که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل می شوند ضمن اینکه چوب، الوار و کاغذ نیز مهمترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می‌ شوند.
راه آهن قزوین – رشت نیمه اسفندماه سال ۹۷ افتتاح شد و به صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین‌سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم (ع) ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.
یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال ۹۸ از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.