کد خبر : 535
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی تحقق جوانی جمعیت است

اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی تحقق جوانی جمعیت است

به گزارش پویشگران گیل: دکتر محمود عاطف‌راد مدیرکل بیمه سلامت گیلان به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت در نشست با سمن‌ها اظهار داشت: هفته ملی جوانی جمعیت فرصتی برای مرور چالش‌های جمعیتی و همچنین وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط به این امر است. مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی تحقق

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر محمود عاطف‌راد مدیرکل بیمه سلامت گیلان به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت در نشست با سمن‌ها اظهار داشت: هفته ملی جوانی جمعیت فرصتی برای مرور چالش‌های جمعیتی و همچنین وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط به این امر است.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی تحقق جوانی جمعیت است طبق آمار و ارقام، وضعیت گیلان به لحاظ رشد جمعیت چندان مطلوب نیست ولی اقدامات متعددی برای رشد جمعیت،نرخ باروری و حمایت دارویی ودرمان صورت گرفته است.
وی با برشمردن خدمات خاص ناباروری یادآورشد: داروهای ناباروری از ۱۵ قلم سال۱۴۰۰به ۶۳ قلم در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت و علاوه برآن تجهیزات پزشکی از ۲قلم تحت پوشش بیمه ای به ۲۸قلم افزایش یافت که نقش عمدهای در معالجه ودرمان ناباروری دارد.
دکتر عاطف راد افزود: در طی یک سال گذشته برای هزارو ۱۱۵ زوج نابارور، بیمه سلامت استان گیلان ۵۷ میلیارد ریال پرداخت کرده است و در همین ارتباط،کل سازمان‌های بیمه گر پایه در استان برای دوهزار و ۸۸۴ زوج نابارور ۱۱۰ میلیارد ریال پرداخت کرده اند.
وی اضافه کرد: در بحث پوشش بیمه ای خدمات تشخیصی درمانی مربوط به زوج های نابارور ۹۰ درصد هزینه‌های تشخیصی درمانی در بخش دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی بخش غیردولتی توسط بیمه سلامت استان پرداخت می شود و روند حمایت ها همچنان تداوم دارد .
دکتر عاطف راد ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها را مورد تاکید قرارداد و گفت: برای برون رفت از چالش جمعیتی همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها تاثیرگذار است و می‌توان با اجرای سیاست‌های لازم و افزایش خدمات،این چالش جمعیتی را به فرصتی برای افزایش و رشد جوانی جمعیت تبدیل کرد.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به برنامه های هفته جوانی جمعیت بیمه سلامت استان گفت: تقدیر از ۹۷خانواده‌ی باشکوه در بیمه سلامت، اطلاع رسانی بیشتر به خانواده های نابارور، بازدید از مراکزی که این خدمات را ارائه می دهند ، دیدار با زوجین ناباروری که با پوشش بیمه ای صاحب فرزند شدند، دعوت از اساتید برای سخنرانی با موضوع هفته ملی جوانی جمعیت ، معرفی زوج های نابارور از برنامه های بیمه سلامت استان در هفته ملی جوانی جمعیت است.
در بخش پایانی این گفتگو از یکی از زوج های ناباروری که با ارایه خدمات بیمه سلامت صاحب فرزند شده بودند تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.