کد خبر : 671
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خبر داد؛ ارائه خدمات بیمه‌ای برای یک هزار و ۱۱۵ زوج نابارور در گیلان 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خبر داد؛ ارائه خدمات بیمه‌ای برای یک هزار و ۱۱۵ زوج نابارور در گیلان 

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل بیمه سلامت گیلان از ارائه خدمات بیمه سلامت به هزار و ۱۱۵ زوج نابارور در گیلان خبر داد و گفت: مبلغ ۵۷ میلیارد ریال برای درمان این تعداد زوج نابارور پرداخت شده است. محمود عاطف‌راد در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با گرامیداشت هفته ملی جوانی جمعیت، اظهار

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بیمه سلامت گیلان از ارائه خدمات بیمه سلامت به هزار و ۱۱۵ زوج نابارور در گیلان خبر داد و گفت: مبلغ ۵۷ میلیارد ریال برای درمان این تعداد زوج نابارور پرداخت شده است.
محمود عاطف‌راد در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با گرامیداشت هفته ملی جوانی جمعیت، اظهار کرد: چالش جمعیتی در سه دهه اخیر در کشور نمود پیدا کرده است و البته این مهم در گیلان به بحران جدی تبدیل شده است.
وی با اشاره به دغدغه‌مندی مقام معظم رهبری در حوزه جوانی جمعیت افزود: جوانی جمعیت امروزه به یک مطالبه جدی نظام تبدیل شده تا جایی که همه مسئولان برای تحقق این امر مهم، به خط شدند.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به کاهش زاد و ولد و افزایش سن سالمندی در کشور و استان بیان کرد: در سه دهه اخیر وجود برخی سیاست‌های نادرست سبب شده تا جمعیت کشور در سراشیبی پیری قرار گیرد.
– گیلان در «چاله جمعیتی» فرو رفته است
عاطف راد با بیان اینکه گیلان در «چاله جمعیتی» فرو رفته است، گفت: فرهنگ و اقتصاد دو رکن مهم و اثرگذار تحقق جوانی جمعیت است و باید به این دو مقوله توجه ویژه ای شود.
وی با بیان اینکه کاهش نرخ جمعیت در گیلان مشهود است، افزود: نرخ رشد جمعیت و باروری در گیلان نگران کننده و در حالت هشدار قرار دارد.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان با تاکید بر آسیب شناسی قرارگیری استان در چالش جمعیتی بیان کرد: جمعیت گیلان نسبت به کشور در وضعیت قرمز و خطرناک قرار دارد و باید راه برون از این بحران و چالش کار آسیب شناسی و تحقیق محور صورت گیرد.
عاطف راد با اشاره به اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت اضافه کرد: روند اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت در کشور بسیار کُند است.
وی از تشکیل قرارگاه جهادی جوانی جمعیت در گیلان خبر داد و افزود: در راستای این قرارگاه کمیته تخصصی بیمه نیز شکل گرفته است تا امورات مربوط به این بخش را سامان دهد.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان اقدامات این نهاد حمایتی را در قبال تحقق جوانی جمعیت در استان مثبت ارزیابی کرد و گفت: در یک سال اخیر بیمه نگاه جدی تری در حوزه جوانی جمعیت داشته است.
– حمایت از فرزند آوری در دستور کار بیمه سلامت است
عاطف راد با اشاره به اینکه حمایت از فرزندآوری در دستور کار بیمه سلامت است، اضافه کرد: زوج‌های نابارور تا سن ۴۹ سالگی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند،کسانی که به مراکز غیر طرف قرارداد برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند نیز می‌توانند با ارائه اسناد درمانی به اداره بیمه سلامت هزینه درمانی خود را دریافت کنند.
وی از ارائه خدمات بیمه سلامت برای هزار و ۱۱۵ زوج نابارور در گیلان خبر داد و افزود: مبلغ ۵۷ میلیارد ریال برای درمان این تعداد زوج نابارور پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به انعقاد قرارداد این سازمان با مراکز ناباروری در استان بیان کرد: روند باروری و تحقق جوانی جمعیت را بویژه در بخش زوج‌های نابارور، تسهیل بخشیدیم.
عاطف راد با تاکید بر حمایت ویژه از مادران باردار اضافه کرد: زایمان طبیعی برای مادران باردار در بیمارستان‌های دولتی کاملاً رایگان است.
وی با بیان اینکه سن درمان ناباروری در زوجین افزایش یافته است، افزود: سقف دفعات استفاده از خدمات ناباروری برای زوجین، برداشته شده است.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان با تاکید بر لزوم پای کار آمدن همه دستگاه‌ها در راستای تحقق جوانی جمعیت اضافه کرد: کاهش جمعیت و فرزند آوری تبعات سوئی در جامعه و خانواده به همراه دارد و لذا می‌طلبد برای جبران کاستی‌ها در این بخش همه لباس رزم به تن کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.