کد خبر : 5478
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

اجرای پروژه ریلی رشت- کاسپین با تامین روزانه ۵۰ واگن مصالح شتاب گرفت

اجرای پروژه ریلی رشت- کاسپین با تامین روزانه ۵۰ واگن مصالح شتاب گرفت
تقاطع غیرهمسطح در میدان گیل لاهیجان، بخشی از محور فومن - صومعه سرا و از سمت صومعه سرا به سمت تالش از جمله این پروژه هاست.

به گزارش پویشگران گیل
مدیرحوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان گفت: با دستور مدیرعامل شرکت ساخت کشور روزانه 50 واگن قطار مصالح مرغوب و مورد نیاز پروژه ریلی رشت – کاسپین از سراسر کشور به گیلان منتقل می شود که این امر موجب شتاب گرفتن روند اجرای این پروژه ریلی شده است.
محمد پردل نژاد افزود: برای این پروژه خاص مصالح و خاک مرغوب و مورد نیازی پروژه را که گیلان در تامین آن به دلیل شرایط اقلیمی با مشکل مواجه است از منطقه منجیل و قزوین وارد استان می کنیم.
به گفته وی، این برای نخستین بار است که حمل مصالح خاکی مورد نیاز یک پروژه از طریق بخشی از مسیر ریلی که احداث شده انجام می‌شود.
وی یادآور شد: علاوه بر این روزانه از سه معدن دیگر گیلان شامل سد شفا رود، سد منجیل و ماسه بادی انزلی و دپوی مازاد راه آهن رشت- قزوین در مجموع در حدود ۶هزار متر مکعب مصالح برای پروژه ریلی رشت – کاسپین تامین می‌شود.
وی افزود:مسیر ریلی رشت-کاسپین پروژه بزرگی است که تلاش ها بر آن است با تامین مصالح و اعتباراتی که اختصاص داده خواهد شد، طی ماه های آینده به سرانجام برسد.
پردل نژاد گفت: پروژه ریلی رشت – کاسپین به طول35 کیلومتر است که کریدور شمال – جنوب دریای عمان را به دریای خزر وصل می کند و با تکمیل آن می توانیم ارتباط دریا به دریا را به صورت ریلی در سرزمین‌مان داشته باشیم و هم اینک این پروژه با روند بسیار خوبی در حال انجام است.
مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان به دیگر پروژه های مهم در دست اجرا توسط شرکت ساخت و توسعه اشاره و بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح در میدان گیل لاهیجان، بخشی از محور فومن – صومعه سرا و از سمت صومعه سرا به سمت تالش از جمله این پروژه هاست.
وی اضافه کرد: تکمیل بخش باقیمانده تقاطع تکمیل کنارگذر لنگرود، تکمیل قسمتی از پروژه کنار گذرانزلی که برای آن از طریق ماده 56 تامین اعتبار شده و با روند جدیدی کار بر روی آن ادامه دارد از جمله دیگر پروژه‌های بخش راهسازی شرکت توسعه و ساخت در استان است که قرار است امسال به بهره برداری برسد.
پروژه راه آهن رشت –کاسپین به طول 35 کیلومتر به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت – انزلی و قسمتی از آخرین پازل کریدور جنوب به شمال محسوب می شود که می تواند در تجارت کشور، منطقه غرب آسیا، آسیانه میانه و اوراسیا تحولی بزرگ ایجاد کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.