به گزارش پویشگران گیل : معاون اموردریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن اشاره به به حضور 50 هزار و 707 گردشگر دریایی در استان گیلان از 20 اسفند ماه 1401 تا ۵ فروردین 1402، گفت: 41 مرکز ارائه دهنده خدمات دریایی در گیلان شناسایی شده است که 31 مرکز آن در بندرانزلی، 8 مرکز در غرب و 2 مرکز در شرق مستقر می باشند. به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، علی خدمتگزار با اعلام این خبر، اظهار داشت: استان گیلان افزون بر 270 کیلومتر ساحل، مسیرهای تالابی و رودخانههای قابل قایقرانی دارد و همه ساله، گردشگران فراوانی به منظور بهره مندی از تفریحات دریایی به مناطق آبی این استان سفر می کنند. وی تعداد کل قایق های تفریحی ثبت شده در استان گیلان را سه هزار و 670 فروند اعلام کرد: از این تعداد فقط 500 فروند قایق و 205 فروند جت اسکی ثبت شده مجاز به ارائه خدمات گردشگری دریایی می باشند. معاون اموردریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطرنشان کرد: طرح ایمنی گردشگری دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برای رونق گردشگری در این استان با نگاه پیشگیرانه از بروز سوانح دریایی ایجاد شده است. خدمتگزار با بیان اینکه طرح ایمنی گردشگری دریایی در سال 1397 تدوین و جهت اجرا در کلیه سواحل استان در استانداری گیلان مصوب شد، تصریح کرد: این طرح با ایجاد یک هسته بازرسی و یک کارگروه گردشگری دریایی در درون اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و با همکاری دستگاه ها و ارگان های مرتبط با موضوعات گردشگری و دریانوردی استان به دنبال تحقق اهدافی همچون شناسایی مراکز و شناورهای ارائه خدمات گردشگری دریایی، بازرسی ایمنی و اسنادی مرکز شناورهای مشمول طرح و ارائه خدمات مطلوب به درخواست های جستجو و نجات دریایی در حداقل زمان ممکن بوده است. وی تاکید کرد: از زمان آغاز اجرای طرح گردشگری دریایی، اقدامات متعددی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان انجام پذیرفته است که اهم آنها شامل برگزاری جلسات هماهنگی برون سازمانی با دستگاهها و ارگانهای همکار در طرح با هدف افزایش سطح هماهنگی و اخذ بالاترین راندمان لازم از همکاری های مشترک، لایروبی حاشیه بلوار انزلی برای فعال کردن اتحادیه تعاونی قایقرانان و ایمن سازی تردد شناورهای تفریحی آن با حجم ناخالص 37 هزار متر مکعب، انجام بازدید میدانی مستمر از41 مرکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی و بازرسی از تجهیزات و شناورهای بکار گرفته شده در این مراکز توسط کارشناسان ایمنی دریایی، بازدید میدانی از تمامی آبراههای قابل قایقرانی در تالاب انزلی و سایر رودخانههای استان با هدف تعیین آبراههای ایمن بمنظور تردد قایق های تفریحی و ارائه خدمات مطلوب جستجو و نجات دریایی در مواقع اضطرار و نصب41 علائم هشدار دهنده در موقعیت های مستعد سانحه، برگزاری نشست هماهنگی با مالکان شناورهای تفریحی جهت تعیین و تصویب مسیرهای ایمن تردد، خرید و ارتقاء سطح تجهیزات مورد نیاز همیاران ناجی در سواحل استان به منظور دستیابی به بهترین راندمان ممکن در مواقع همکاری را می توان برشمرد. وی تصریح کرد: تدوین، چاپ و توزیع بیش از پنج هزار نسخه بروشورهای راهنمای گردشگری دریایی ایمن در میان گردشگران و مسافران دریایی با هدف افزایش سطح اطلاعات و موضوعات ایمنی دریانوردی و ترغیب مسافران بر نظارت بر عملکرد قایقرانان و مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی و اطلاع رسانی محیطی پیام های ایمنی دریانوردی، از طریق چاپ و نصب20 بنر و تابلوهای اطلاع رسان محیطی در مبادی اصلی تردد گردشگران در استان و شهرهای ساحلی و استقرار یک دستگاه کانکس در مجاورت اداره کل به عنوان ایستگاه گردشگری از سایر اقدامات انجام شده در این حوزه می باشد. خدمتگزار ادامه داد: در ایام نوروز تیم مدیریت بحران اداره کل در آماده باش کامل می باشند و برنامه ریزی های لازم توسط تیم روابط عمومی اداره کل جهت ثبت کلیه اقدامات، وقایع مرتبط و فعالیتهای گردشگری دریایی استان و همچنین تسهیل بازدید گردشگران از مجتمع بندری به عمل آمده است.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.