کد خبر : 4266
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

استاندار گیلان مطرح کرد؛ کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در گیلان با مشارکت مردم

استاندار گیلان مطرح کرد؛ کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در گیلان با مشارکت مردم
برای مدیریت مصرف نانوایی‌ها از سوخت جایگزین ال پی جی استفاده می‌کنند.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در استان با مشارکت شهروندان گفت: مصرف گاز از بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب به بیش از ۲۳ میلیون مترمکعب رسیده است.
اسدالله عباسی در نشست ستاد ملی مدیریت بحران کشور که به صورت ویدئوکنفرانس به ریاست وزیرکشور برگزار شد با اشاره به تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی گاز در گیلان اظهار کرد: برای مدیریت مصرف ۱۰ دی ماه تعطیل اعلام شد و میزان مصرف مراکز اداری و دستگاه‌ها و سایر نهادها بررسی شد.
وی در ادامه به اثر خوب برگزاری غیرحضوری آموزش مدارس و کاهش ساعت کار ادارات اشاره کرد و گفت: برای مدیریت مصرف نانوایی‌ها از سوخت جایگزین ال پی جی استفاده می‌کنند.
استاندار گیلان با اشاره به پایش گاز استخرها، ورزشگاه‌ها و ویلاهای خالی و با بیان اینکه بعد از پایش ها در زمینه قطع گاز این امکان اقدام شده است، تصریح کرد: برای کمک به بهره مندی همه هموطنان از گاز طبیعی میزان ساعت کاری ادارات و نهادها با کاهش زمان فعالیت میزان گاز صرفه جویی شده به استان‌های دیگر داده شد.
وی به مدیریت در حوزه برق و گاز در سطح استان گیلان اشاره کرد و ادامه داد: برای مدیریت مصرف برخی از واحدهای نیروگاهی به دلیل مصرف بالا از چرخه گاز خارج و سوخت گازوئیل در آنها جایگزین شد.
عباسی در ادامه با تأکید بر مدیریت ناترازی گاز برای جلوگیری از بروز مشکل در این بخش افزود: واحدهای تعطیل شده دوباره به چرخه تولید باز می‌گردند.
وی با اشاره به بروز مشکل در جایگاه‌های سی ان جی و همکاری و صرفه جویی مردم برای راه اندازی این جایگاه‌ها، تصریح کرد: این روند در طول هفته استمرار داشته و در همین راستا محدودیت‌هایی برای مراکز آموزشی و ادارات تعیین و اعمال می‌شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه با مشارکت مردم استان میزان مصرف ۱۰ درصد کاهش یافته است، گفت: میزان مصرف روزانه گیلان از ۲۶ میلیون متر مکعب به ۲۳ میلیون رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.