کد خبر : 24348
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان:

صدور هزارو ۶۸ برگ سند در شهرستان املش

صدور هزارو ۶۸ برگ سند در شهرستان املش
دائمی: اختصاص بیش از ۲۲ میلیارد تومان بودجه به واحدهای نیمه کاره مسکن مهر در املش.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

مهندس حامد دائمی در حاشیه جلسه شورای مسکن شهرستان املش گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به‌منظور تأمین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران تشکیل گردیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه شهرستان املش دارای ۱۴۶ روستای می‌باشد که از این تعداد ۹۸ روستای املش دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار و دارای طرح هادی مصوب است، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون تهیه و بازنگری طرح هادی تعداد ۲۹ روستا با اعتبار بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال صورت پذیرفته است.
دائمی با اشاره به اهمیت اجرای طرح هادی در روستا گفت: اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است و ضروری است در اجرای آن مصالح و منابع به کارگیری شود که با فرهنگ و آئین استان مطابقت داشته باشد.
وی با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته در شهرستان املش ۳۲ پروژه طرح هادی اجرا شده است،یادآور شد: یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح هادی، ارائه امکانات لازم از جمله تسهیلات موردنیاز به روستاییان در حوزه‌های اجتماعی،رفاهی و تولیدی به صورت عادلانه بود که این مهم به نظر می‌رسد با توجه به انجام آن طی سه دهه گذشته تا حدودی محقق شده است.
دائمی با اشاره به مزایای سنددار کردن املاک روستایی گفت: این سند یک پشتوانه محکم برای فرد روستایی به شمار می‌رود که کاربردهای مختلفی می‌تواند،داشته باشد. وی ادامه داد: صدور سند گامی در راستای بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت شده در توسعه موزون است تا منابع در میان مردم روستا به گونه‌ای تقسیم شود که همه روستاییان امکان استفاده از حقوق خود را پیدا کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به صدور ۱۰۶۸ برگ سند اشاره و افزود: از ابتدای طرح صدور اسناد مالکیت روستایی در شهرستان املش ۶۸۱۹ برگ سند روستایی در ۵۳ روستا صادر گردیده است.
دائمی به اختصاص بیش از ۲۲ میلیارد تومان بودجه به واحدهای نیمه کاره مسکن مهر در املش اشاره و گفت: برای تکمیل ۶۴ واحد باقیمانده مسکن مهر املش به هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت اختصاص یافته است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: پیش‌بینی می‌شود حد اقل سه بلوک ۸ واحدی پس از تعیین تکلیف نهایی تا قبل از پایان سال جاری به صاحبان آن واگذار می‌شود. وی با اشاره به اختصاص بودجه برای تعیین تکلیف مسکن مهر املش افزود: هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه مسکن مهر املش تخصیص یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.