کد خبر : 2483
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

استاندار گیلان: گیلان می‌تواند نقطه پیوند ایران به منطقه اوراسیا باشد

استاندار گیلان: گیلان می‌تواند نقطه پیوند ایران به منطقه اوراسیا باشد
راه آهن رشت به کاسپین تحول عظیمی در اشتعال و اقتصاد گیلان ایجاد می‌کند.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با اشاره به مزیت های اتصال خط ریلی رشت – کاسپین گفت: گیلان می‌تواند نقطه پیوند ایران به منطقه اوراسیا باشد.
اسدالله عباسی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع مردم خونگرم شهر بره سر خورگام با اشاره به مشکلات و مصائب دولت سیزدهم در ابتدای راه اظهار کرد: در حالی دولت را تحویل گرفتیم که روزانه ۸۰۰ نفر بر اثر کرونا فوت می‌کردند و شرایط بسیار بحرانی بود.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در مهار کرونا کار جهادی کرده است، افزود کشورهای استکباری در زمان کرونا نیازهای اولیه دارویی و درمان را از مردم دریغ کردند و کشور را در سخت‌ترین شرایط تحریم دارویی قرار دادند.
استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم در حل مشکلات مردم مصمم است، گفت: ریشه یابی، دسته بندی و حل مشکلات مناطق روستایی و شهری مورد توجه دولت است.
عباسی با اشاره به بودجه ۱۹ هزار میلیارد تومانی سفر هیئت دولت برای گیلان، بیان کرد: این اعتبارات در بخش‌های مختلف راه، آب، گاز، کشاورزی و گردشگری و دیگر بخش‌ها دیده شده است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور آبرویش را برای جراحی اقتصادی گذاشته است، افزود: دولت سیزدهم نسبت به اقتصاد و معیشت مردم دغدغه مند است و در این راستا اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.
عباسی با اشاره به رویکرد فسادستیزی دولت سیزدهم تصریح کرد: باید ریشه فساد را در بخش‌های مختلف مدیریتی و اداری خشکاند.
وی با اشاره به تنش‌های آبی در مناطق مختلف استان گیلان افزود: در بخش آب باید الگوی مصرف رعایت شود و مشارکت مردم در مدیریت مصرف بسیار اهمیت دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه متناسب جمعیت شهری و روستایی خدمات ارائه شود، گفت: زیرسازی، روکش و لکه گیری آسفالت محورهای روستایی بخش‌های رحمت آباد و بلوکات و خورگام رودبار در اولویت قرار گیرد.
عباسی با تاکید بر لزوم توجه به بخش کشاورزی و دامپروری در بخش خورگام بیان کرد: خورگام در بخش کشاورزی، دامداری و گردشگری حرف برای گفتن دارد که می‌طلبد اقدامات اساسی در این بخش صورت گیرد.
وی ادامه داد: اصلاح، بازنگری و اجرای طرح هادی در مناطق روستایی شهرستان رودبار در اولویت قرار گیرد.
استاندار گیلان با اشاره به تفویض اختیار فرمانداران و بخشداران در شهرستان‌ها اضافه کرد: بخشداران و فرمانداران نمایندگان تام اختیار دولت هستند و باید تلاش کنند در بخش و مرکز شهرستان مشکلات مردم را حل کنند.
عباسی با اشاره به مزیت‌های اتصال ریلی رشت – کاسپین تصریح کرد: راه آهن رشت به کاسپین تحول عظیمی در اشتعال و اقتصاد گیلان ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: گیلان می‌تواند نقطه پیوند ایران به منطقه اوراسیا باشد و سهم اقتصاد آن منطقه را از آن خود کند.
استاندار گیلان با بیان اینکه جوانان در روستا سرمایه گذاری کنند، گفت: افرادی که در روستا بمانند و سرمایه گذاری کنند مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.
عباسی با اشاره سیاست‌های راهبردی دولت در توسعه روستاها اضافه کرد: برای توسعه روستاها طرح ساخت خانه‌های روستایی در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.