کد خبر : 13848
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

معصومه نیک‌کار

فرماندار انزلی:شهرداری نسبت به تعیین وضعیت ایستگاه انتقال زباله اقدام کند

فرماندار انزلی:شهرداری نسبت به تعیین وضعیت ایستگاه انتقال زباله اقدام کند
مهدی خلیلی پیش بینی کرد این تصفیه خانه تا آبان ماه سال جاری به شهرداری انزلی تحویل داده شود

به گزارش پویشگران گیل:
فرماندار انزلی خواستار تعطیلی ایستگاه انتقال زباله بشمن در اسرع وقت شد و اظهار داشت: شهرداری باید با صرف هزینه بیشتری در اسرع وقت نسبت به تعیین وضعیت ایستگاه انتقال زباله اقدام کند.
محمد پورخوش سعادت روز سه شنبه در بازدید از کارخانه کمپوست خمیران اظهار داشت : مردم و سازمان محیط زیست از شاکیان وضعیت موجود در محل ایستگاه انتقال زباله بشمن هستند و این آلودگی محیط زیستی باید هرچه زودتر رفع شود.
وی از وضعیت کارخانه کمپوست خمیران ابراز رضایت کرد و گفت : از زمان بازدید اولیه از ۲ ماه پیش تا امروز شرایط بهتری را در این کارخانه شاهدیم اما باید به شرایطی دست یابیم که به مردم منطقه بیش از این آسیب وارد نشود.
فرماندار انزلی با بیان اینکه انزلی با ۲ شاخصه مهم تالاب و محیط زیست شناخته می شود که باید نسبت به حفظ این شاخصه ها کوشا باشیم، گفت: زباله و پسماند مبحثی کشوری است که می بایست به آن رسیدگی شود .اگر مشکلات استخراج و نظر تخصصی بیان نشود، اطلاعات اصلی به دست مردم نخواهد رسید و ذهن عمومی جامعه مشوش خواهد شد.
وی انزلی را در حوزه پسماند پیشروتر از بسیاری شهرهای دیگر اعلام کرد و افزود: در این بخش باید فعالیت سایر شهرها را کارشناسی و بررسی کرد تا همانطور که انزلی در بسیاری موارد شهر اولین ها بوده در حوزه پسماند هم حرفی برای گفتن داشته باشد.
پورخوش سعادت خاطرنشان کرد:با توجه به گسترش توریسم و شهرنشینی در انزلی در آینده نه چندان دور کارخانه کمپوست انزلی جوابگوی زباله شهرستان نخواهد بود و باید به سمت مکانیزه شدن و استفاده از روش‌های نو حرکت کنیم.
وی تاکید کرد: کارشناسان شهرداری و فرمانداری انزلی نیز می بایست با بررسی طرح های جدید و نصب هاضم در انزلی روش های نوین تولید انرژی از زباله‌تر را بررسی کرده و به جمع بندی درستی در این زمینه دست یابند.
وی با اشاره به برگزاری کلاس های مدیریت پسماند توسط فرمانداری انزلی خاطر نشان کرد: می بایست انزلی را از فضای قرمز ضدمحیط زیستی عبور داده و وارد فضای سبز محیط زیستی کنیم.
اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شیرابه انزلی
شهردار انزلی نیز با بیان اینکه با مساعدت سازمان شهرداری ها هفت میلیارد تومان اعتبار نقدی و ۲ میلیارد تومان اوراق در اختیار شهرداری انزلی قرار گرفته تا برای تکمیل تصفیه خانه شیرابه هزینه شود، گفت: این تصفیه بایست در خردادماه به بهره برداری برسد اما کار بزرگی که صورت گرفت این است که با نصب تجهیزات پیمانکار به مدت ۲ سال تا بهره برداری کامل در کنار شهرداری خواهد بود.
مهدی خلیلی پیش بینی کرد این تصفیه خانه تا آبان ماه سال جاری به شهرداری انزلی تحویل داده شود و افزود: با راه اندازی مجدد فرآیند تولید کود کمتر به تصفیه خانه احتیاج خواهیم داشت چون استفاده از تصفیه خانه (برای تبدیل شیرابه به آب کم ضرر) روزانه میلیون‌ها تومان هزینه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: جهت راه اندازی این تصفیه خانه قراردادی ۶۵۰ میلیون تومانی برای تقویت پست برق منعقد شده که از محل اعتبارات شهرداری تامین شده است و برای تامین آب شرب این مجموعه نیز اعتباری ۳۰۰ میلیون تومانی اختصاص یافته است.
وی خاطر نشان کرد : با نصب تجهیزات جدید امکان جداسازی پلاستیک از زباله فراهم می‌شود و طی هفته های گذشته طرح خرید پسماندتر برای خوراک دام و طیور به شهرداری آستانه اشرفیه مطرح شد و یک شرکت دانش بنیان نیز در این زمینه ما را همراهی خواهد کرد که به این ترتیب ورودی پسماند به خمیران کاهش چشمگیری خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.