کد خبر : 12455
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

مهم‌ترین آثار عفاف و حجاب حفظ کرامت و تحکیم بنیان خانواده است

مهم‌ترین آثار عفاف و حجاب حفظ کرامت و تحکیم بنیان خانواده است
مردان نیز باید عفاف و حجاب داشته باشند اگر هم زن و هم مرد مراعات حدود الهی را بکنند مسلماً در جامعه هم تأثیر گذارند و تأثیر آن را بر روی خانواده خود نیز خواهند دید.

به گزارش پویشگران گیل:
حجت‌الاسلام نژاد صفری در همایش نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده که در اداره کل بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین آثار عفاف و حجاب براساس روایات اسلامی، حفظ کرامت و تحکیم بنیان خانواده و تقویت آن است.
وی افزود: برای اینکه در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم باید به جای اقدامات سلبی، اقدامات ایجابی را در دستور کار خود قرار داده تا بتوانیم جوانان را برای روی آوردن به پوشش مناسب اقناع کنیم.
وی با بیان اینکه حجاب و عفاف لازم و ملزوم یکدیگر هستند، عنوان کرد: توجه به عفاف ،حجاب ومولفه های اخلاقی و دینی در جامعه کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت بنیان خانواده ها را به همراه دارد.
وی لازمه ترویج عفاف و حجاب در جامعه را مسئولیتی مهم و خطیر بر روی شانه خانواده ها عنوان کرد و گفت: عفاف و حجاب مسئله ای است که در دوران کودکی افراد و توسط خانواده باید در فرد نهادینه شود.
حجت‌الاسلام نژاد صفری با بیان اینکه عفاف و حجاب فقط برای زنان نیست اظهار داشت: مردان نیز باید عفاف و حجاب داشته باشند اگر هم زن و هم مرد مراعات حدود الهی را بکنند مسلماً در جامعه هم تأثیر گذارند و تأثیر آن را بر روی خانواده خود نیز خواهند دید.
وی همچنین با بیان اینکه باید از ایجاد شکاف بین روحانیت و مردم و افزایش فاصله بین این دو بخش جلوگیری شود گفت: ما به این نیاز داریم که طلبه‌ها و روحانیون در عرصه‌های مختلف در دل مردم و در کنار آنان باشند و این ارتباط عمیق بین روحانیت و جامعه به بهترین شکل ممکن شکل بگیرد.
درپایان این همایش مدیر کل بیمه سلامت به کارکنان با حجاب برتر لوح تقدیر وبه برندگان مسابقه فرهنگی هدایایی به رسم یاد بود اهدا نمودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.