کد خبر : 9393
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۳۸

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان: ورزشگاه‌های فوتبال ما حداقل استانداردها را ندارند

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان: ورزشگاه‌های فوتبال ما حداقل استانداردها را ندارند
چهار پیمانکار به طور همزمان برای تکمیل ورزشگاه سیروس قایقران فعالیت می‌کنند

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اعلام کرد: با توجه به تاکید و دستور استاندار گیلان، چهار پیمانکار به طور همزمان در حال بازسازی و مرمت ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی هستند تا هرچه سریع تر برای بلازیهای تیم ملوان در لیگ برتر آماده بهره برداری شود.
جهانبخش آرمان در جلسه شواری عالی ورزش گیلان که در رشت برگزار شد، با اشاره به مرمت و بازسازی ورزشگاه‌های فوتبال این استان اظهار داشت: یکی از چالش های مهم ورزش گیلان، تعدد اماکن ورزشی فرسوده است که توان ورزشی استان را می گیرند.
وی ورزشگاه شهید عضدی رشت، ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی و ورزشگاه پوریای ولی تالش را از مهم ترین زیرساخت‌های ورزشی استان عنوان کرد و گفت: مرمت و بازسازی این ورزشگاهها هزینه بسیاری را در بر داشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به شرایط ویژه برای احداث اماکن ورزشی توسط سرمایه‌گذاران اشاره و بیان کرد: هر شرکت و سرمایه‌گذاری که برای ساخت اماکن ورزشی ورود کند، به هر میزان که در این بخش سرمایه‌گذاری کند، به همان اندازه از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.
وی به فضاهای ورزشی روستاها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برای گسترش بیشتر ورزش در روستاها و شناسایی استعدادهای این بخَش، جام پرچم برگزار می‌شود که این جام نیز در گیلان، با حضور تیمهای فوتبال گل کوچک روستاهای این استان و از اواخر ماه جاری آغاز خواهد شد.
آرمان اظهار داشت: همچنین برای گسترش بیشتر ورزش نیز، ۲۵ مکان ورزشی با دستور استاندار گیلان در روستاها به صورت رایگان در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفت تا اقشار مختلف روستاییان به خصوص قشر نوجوان و جوان بتوانند از این ظرفیت ها بهره بیشتری ببرند.
ناهمخوانی زیرساخت های ورزشی استان با شرایط
رئیس هیات فوتبال استان گیلان نیز در جلسه شورای عالی ورزش گیلان اظهار داشت: ۴۷ تیم از این استان در رده‌های سنی مختلف در لیگ‌های فوتبال،فوتسال و فوتبال ساحلی حضور دارند که از این تعداد، ۱۷ تیم نیز در لیگ‌های برتر حضور دارند.
قربانعلی الماسخاله افزود: با توجه به حضور این تعداد تیم از گیلان در لیگ‌های مختلف، متاسفانه از لحاظ زیرساخت‌های ورزشی با مشکل مواجه هستیم و ورزشگاه‌های فوتبال ما حداقل استانداردها را نیز در اختیار ندارند.
وی ادامه داد: گیلان جزو پنج استعداد برتر کشور در رشته فوتبال است و خوشبختانه ورزشکاران این رشته در تیمهای ملی فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در هر ۲ بخش بانوان و آقایان حضور چشمگیری دارند و امید است که با سرمایه‌گذاری بیشتر به خصوص در رشته فوتبال ساحلی، شاهد حضور بیشتر ورزشکاران این استان در تیمهای ملی باشیم.
رئیس هیات فوتبال گیلان گفت: خواستگاه فوتبال ساحلی در کشور، استان گیلان و شهرستان رودسر است و این استان سابقه حضور سه تیم لیگ برتری را در فوتبال ساحلی را داشتیم و تعداد زیادی از بازیکنان و مربیان تیم ملی از گیلان بودند اما با توجه به مشکلات مالی و نداشتن منابع مالی مناسب، در این بخش تا حدی با ضعف مواجه شدیم.
الماس خاله خاطرنشان کرد: اما اگر منابع مالی فراهم شود، دوباره می توانیم قدرت برتر فوتبال ساحلی در کشور باشیم و حداقل ۲ تبم از این استان در لیگ برتر حضور داشته باشد چون استعداد و پتانسیل بسیار خوبی در این رشته در گیلان وجود دارد.
برپایی سمینار و مسابقات سوارکاری در گیلان
محمدمهدی انتظام رئیس هیات سوارکاری استان گیلان نیز در ادامه جلسه شواری عالی ورزش این استان اظهار داشت: ۳۱ تیر ماه امسال مسابقات سوارکاری به میزبانی استان گیلان در شهرستان رضوانشهر برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین قرار است روز ۲۹ تیر ماه نیز سمینار علمی مربوط به همین مسابقات در شهرستان رضوانشهر برپا شود که در این سمینار، اساتید مربوط به اسب کاسپین که یکی از پنج نژاد برتر اسب در جهان بشمار می‌رود و نژاد این اسب متعلق به استان گیلان است، حضور یابند.
وی ادامه داد: خوشبختانه هیات سوارکاری گیلان طی ۲ سال اخیر پیشرفت خوبی داشته و با توجه به اینکه فقط سه مجموعه سوارکاری در این استان وجود داشت، هم اینک این تعداد به ۲۱ مجموعه افزایش یافته و تعداد مربیان این رشته نیز رشد خوبی یافته و هم اینک ۱۶ مربی در این رشته فعالیت دارند.
در جلسه شواری عالی ورزش گیلان، اسدالله عباسی استاندار استان گیلان، مسئولان اداره ورزش و جوانان این استان، مسئولان ورزشی ادارات و دانشگاهها و همچنین تعدادی از روسای هیاتهای ورزشی گیلان حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.