کد خبر : 9174
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان: گیلان جزو استانهای کم برخوردار از زیرساختهای ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان: گیلان جزو استانهای کم برخوردار از زیرساختهای ورزشی است
ورزش ما توسعه خیلی خوبی خواهد یافت و با توجه به پتانسیل‌های موجود، قهرمانان ما به خصوص در بخش ورزش بانوان بیشتر خواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: گیلان جزو استانهای کم برخوردار از زیرساختهای ورزشی است که بی‌توجهی به زیرساختهای ورزش گیلان به خصوص در بخش بانوان در چندین ساله اخیر، موجب رنجش ورزش این استان شده است.
جهانبخش آرمان در جلسه معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با مسئولان هیاتهای ورزشی گیلان در رشت اظهار داشت: گیلان در حوزه زیرساختهای ورزشی به خصوص در بخش بانوان، جزو استانهای کم برخوردار در کشور است.
وی افزود: اما علیرغم کم توجهی های چندین ساله، همواره درصد بالایی از قهرمانان ورزشی در گیلان را بانوان به خود اختصاص دادند و هم اینک نیز حدود ۵۰ مربی و ورزشکار بانوی گیلانی در اردوهای تیم ملی حضور دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: با بررسی های انجام شده، استان گیلان در اکثر رشته های ورزشی در سطح کشور از قدرت بالایی برخوردار است و حتی تعدادی از شهرستانهای ما در خصوص شاخص‌های ورزشی به خصوص ورزش قهرمانی، با بعضی از استانها برابری می‌کنند که در این بین، نقش بانوان ورزشکار بسیار پررنگ است.
آرمان اضافه کرد: بی شک اگر زیرساختهای ورزشی بهتری در گیلان فراهم شود، ورزش ما توسعه خیلی خوبی خواهد یافت و با توجه به پتانسیل‌های موجود، قهرمانان ما به خصوص در بخش ورزش بانوان بیشتر خواهد شد.
وی به وجود ماده ۸۸ نیز اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه ماده ۸۸ ورزش را اقتصادی و پولی کرده و برای خانواده‌ها به خصوص قشر ضعیف و متوسط، مشکل‌ساز است که امید است با درایت وزیر ورزش این مشکل برطرف شود و البته هم اینک نیز هدف اول واگذاری اماکن ورزشی در گیلان، هیاتهای ورزشی هستند اما تعدادی از آنان در اختیار بخش خصوصی است.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هدف ما این است که در استفاده ار اماکن و فضاهای ورزشی موجود، بین بانوان و آقایان عدالت فراهم شود چون هم اینک بانوان ورزشکار ما سهم بسیار مهمی در موفقیتهای ورزشی این استان دارند.
در جلسه مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با مسئولان هیاتهای ورزشی گیلان، مسئولان اداره ورزش و جوانان این استان و همچنین تعدادی از روسا و نواب روسای هیاتهای ورزشی گیلان حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.