کد خبر : 17467
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۴۵

جلسه ارزیابی شاخص‌های مدیریت بحران استان‌های شمالی در شهرداری رشت برگزار شد

جلسه ارزیابی شاخص‌های مدیریت بحران استان‌های شمالی در شهرداری رشت برگزار شد
جلسه ارزیابی شاخص های مدیریت بحران استان های شمالی با حضور مدیران کل مدیریت بحران استانداری های گیلان ، مازندران و گلستان در شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش پویشگران گیل:

جلسه ارزیابی مدیریت بحران استان‌های شمالی با حضور رحیم شوقی شهردار، امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ، حسینعلی محمدی شیرکلائی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران و نعمت الله حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در شهرداری رشت برگزار شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در جلسه مذکور با اشاره به شاخص های ارزیابی آمادگی شهرداری‌ها برای مقابله با خطرها و حوادث غیر مترقبه اظهار کرد: پیوست مشاور کاهش خطر برای پروژه های عمرانی که در سطح شهرها انجام می شود ضروری است.
امیر مرادی بر رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان در صدور مجوزهای پایان کار توسط شهرداری ها تاکید کرد و افزود: نظارت بر استحکام بنا، وضعیت نخاله‌های ساختمانی، کمیسیون ماده صد، اقدام های بلند مرتبه سازی، کمیسیون ماده ۹۹ و ضوابط آن در راستای مدیریت بحران و رعایت ضوابط عمران شهری از جمله موضوع هایی است که مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه سیل و آتش سوزی از حوادث غیر مترقبه مشترک استان‌های شمالی است، تصریح کرد: هماهنگی نمایندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در برطرف کردن موانع تاثیرگذار است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان نیز در جلسه ارزیابی شاخص‌های مدیریت بحران استان‌های شمالی، نگاه ویژه به خطرها و حوادث را از برنامه‌های این جلسه برشمرد و گفت: دستاوردهای کسب شده در این جلسه ها فراتر از آنچه است که سازمان به ما تکلیف کرده است.
نعمت الله حاجی زاده با اشاره به اینکه ۱۰ خطر نخست استان گلستان دغدغه مدیریت بحران استان های گیلان و مازندران نیز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: سند و برنامه استانی کاهش خطر و حوادث گلستان تدوین شده است.
وی به ۴۸ زیرشاخص مدیریت بحران در حوزه ماموریتی شهرداری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: هدف این است که چالش ها را احصا کرده و مسیر جدیدی برای برطرف کردن موانع ایجاد کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه وقوع سیل و طوفان از دغدغه های مهم استان‌های شمالی محسوب می‌شود، اظهار کرد: استفاده از فضای سبز شهری برای مواقع ضروری و بحران حائز اهمیت است.
حسینعلی محمدی شیرکلائی، اختصاص اعتبارات از ردیف بودجه ملی برای توسعه کانال انتقال آب‌های سطحی برای استان‌های شمالی را مهم خواند و افزود: استفاده از اعتبارات ملی در رعایت قوانین طبق ضوابط مهندسی انتقال روان آب ها اثرگذار است.
وی با اشاره به اینکه بازنگری در موضوع ایجاد سرعت کاه‌ها دارای اهمیت است، تصریح کرد: رویکردهای مدیریت بحران به منظور ارائه رفاه و امنیت برای شهروندان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.