کد خبر : 26304
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۰۷

مدیرکل شیلات گیلان:

صید بیش از ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی

صید بیش از ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی
خلیلی:تمدید زمان صید در نوار ساحلی گیلان به تصمیم کمیته ملی مدیریت مرکزی صید سازمان شیلات بستگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

کوروش خلیلی گفت: گیلان به جهت وجود ۳۰۰ کیلومتر پهنه آبی خزر و نوار ساحلی یکی از استان‌های اثرگذار و مهم در بخش تولیدات شیلاتی و آبزی پروری است.

مدیرکل شیلات گیلان از صید بیش از ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در این استان خبر داد و اضافه کرد: این مقدار صید انواع ماهیان استخوانی از ابتدای شروع فصل صید تاکنون در سه نوار ساحلی گیلان صورت گرفته است.

خلیلی با بیان اینکه ۵۲ درصد ماهیان صید شده را ماهی سفید تشکیل می‌دهد، گفت: ۴۷ درصد ماهی کفال و یک درصد سایر گونه‌های ماهیان سبد تجمیعی صید پره های صیادی قرار گرفته است.

وی با اشاره به سهم خوب اقتصاد دریا پایه در گیلان افزود: ارزش ناخالص ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی بیش‌از ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به شرایط نامطلوب آب و هوایی برای صیادی از ابتدای فصل صید تاکنون بیان نمود: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی پره‌های صیادی فقط ۵۰ درصد از فرصت صیادی در سواحل بهره بردند و نیمی از وقت شأن به علت نبود شرایط مناسب هدر رفت.

خلیلی از رشد ۱۵ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: پره‌های صیادی و صیادان گیلانی در کنار نبود شرایط مناسب برای صیادی در بخش برداشت ماهیان استخوانی عملکرد مؤثر و قابل قبولی داشتند.

وی با اشاره به اینکه زمان فصل صید تا ۱۵ فروردین است، افزود: تمدید زمان صید در نوار ساحلی گیلان به تصمیم کمیته ملی مدیریت مرکزی صید سازمان شیلات بستگی دارد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.