کد خبر : 26104
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵

نمایش ایرانی كوچك در نمایشگاه صنایع دستی و سوغات اقوام منطقه آزاد انزلی

نمایش ایرانی كوچك در نمایشگاه صنایع دستی و سوغات اقوام منطقه آزاد انزلی
برپایی نمایشگاه صنایع دستی، سوغات اقوام ایرانی در پیاده‌روی فاز تجارت و گردشگری منطقه در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

یکی از مهمترین محورهای اجرایی جشنواره نوروزی بهار در بهار این منطقه برای سال ۱۴۰۳،برپایی نمایشگاه صنایع دستی،سوغات و اقوام ایرانی در نخستین منطقه آزاد شمال کشور است.

نمایشگاه مزبور در دو بخش نمایشگاهی عرضه و فروش محصولات،صنایع دستی و سوغات قومیت‌های مختلف در یکصد غرفه از ۱۵ استان کشور و همچنین ارائه صنایع دستی تولیدی هنرمندان منطقه و استان گیلان می‌باشد.

براین اساس نمایشگاه صنایع دستی،سوغات اقوام ایرانی که در پیاده روی فاز تجارت و گردشگری منطقه در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ برگزار می‌شود،دارای مجموعه متنوعی از هنر صنعت صنایع دستی اقوام ایران زمین؛غذاها،چاشنی‌ها و شیرینی‌های متنوع کشورمان؛ لباس و پوشش‌های محلی ایرانی جهت نمایش و معرفی مولفه‌های فرهنگی در قالب ایرانی کوچک در نوروز رمضانی به گردشگران ورودی از نقاط مختلف کشور به منطقه آزاد انزلی است.

نکته جالب توجه رویداد نمایشگاهی صنایع دستی،سوغات اقوام ایرانی منطقه آزاد انزلی؛ فعالیت ۱۰ غرفه فرهنگی-مذهبی جهت عرضه زیست بوم حجاب و عفاف سنتی مناطق مختلف ایران،معرفی و ارائه شاخص‌های زیست عفیفانه و زندگی اسلامی در بهار قرآنی نوروز ۱۴۰۳ به مسافرین است.

بنابراین گزارش، بخش دوم نمایشگاه اقوام ایرانی منطقه آزاد انزلی، نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان این منطقه و استان گیلان است که در قالب ۵۰ غرفه هنر صنعت هنرمندان محلی و گیلان زمین و تنوع غذایی مناطق مختلف این استان به نمایش عموم در می‌آید.

مهمترین راهبرد برپایی نمایشگاه‌های فوق امکان فروش محصولات عرضه شده صنایع دستی در راستای تجاری سازی و حمایت از عرضه مستقیم فعالین این هنر صنعت می‌باشد که طی سال‌های اخیر در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار دارد.

گفتنی است یکی از جذابترین و شلوغ‌ترین قسمت‌های جشنواره نوروزی بهار در بهار منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی،استقبال گسترده گردشگران این ایام از نمایشگاه صنایع دستی؛ سوغات اقوام ایرانی است که مسافرین بهاری نخستین منطقه آزاد شمال کشور ضمن آشنایی، صنایع دستی و تولیدات قومیت‌های مختلف ایران زمین را همراه خود به یادگار می‌برند و گامی جهت تجاری‌سازی هنر صنعت هنرمندان محلی و اقوام مختلف ایرانی برداشته می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.