کد خبر : 25378
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

استاندار گیلان:

نمایشگاه‌های توزیع عرضه مستقیم کالاهای مصرفی افزایش یابد

نمایشگاه‌های توزیع عرضه مستقیم کالاهای مصرفی افزایش یابد
عباسی: برای کنترل قیمت و تنظیم بازار بویژه در آستانه عیدنوروز و ماه مبارک رمضان، نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای مصرفی در گیلان افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

 اسدالله عباسی در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان گفت: عرضه مستقیم کالا باعث کاهش تورم می‌شود از این‌رو با تعامل و کمک فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در طول سال نمایشگاه‌های مایحتاج عمومی افزایش یابد بویژه در ایام نوروز در اقصی نقاط گیلان برپا شود و سرکشی دایم از بازار و رصد و کنترل قیمتها ضرورت اساسی دیگری است تا بازار ثبات نسبی داشته باشد.

 وی گفت:ما قادر به کاهش تورم در گیلان هستیم و باید این میزان از میانگین کشوری کمتر شود زیرا بخشی از نیاز استان از محل تولیدات همین خطه است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز  سال نو، توزیع مرغ،گوشت،شکر و خرما که مصرف آنان بالاتر می‌رود، به میزان کافی توزیع شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بر ساعت کار نانوایی‌ها و کیفیت نان هم نظارت شود تا مردم بتوانند به سهولت نسبت به تامین نان خود اقدام کنند ضمن آنکه میوه با کیفیت باید توزیع شود و بدین منظور مرکبات مورد نیاز برای عرضه از محل تولیدات استان تامین شود.

استاندار گیلان اضافه کرد: فرمانداران و بخشداران موظفند که پای کار باشند و با توجه به حجم مسافران در حوزه های خدماتی و تامین مایحتاج مردم نظارت بیشتری انجام شود تا مردم در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات سال نو، به راحتی مایحتاج و نان باکیفیت تهیه کنند و

عباسی در ادامه با انتقاد به درجه بندی زولبیا و بامیه بیان کرد: زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان مصرف زیادی دارد که هم‌ اینک این ماده غذایی به درجات ممتاز، یک و ۲ تقسیم و برای هر یک قیمتی جداگانه گذاشته شده که باید زولبیا و بامیه با کیفیت مناسب و با قیمت مشخص در بازار عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال برای کنترل قیمت‌ها در بازار باید بازرسان به طور محسوس و نامحسوس نظارت بیشتری داشته باشند و از سوی دیگر باید بتوانیم در طول سال و به مناسبت‌های مختلف نمایشگاه‌های عرضه مستقیم را برپا کنیم.

استاندار گیلان در خاتمه به مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات ۱۱ اسفند اشاره و اظهار کرد: از مردم و همچنین فرمانداران و همه دست اندرکاران شهرهای مختلف گیلان تشکر می‌کنم که علیرغم همه سختی‌ها و همچنین تبلیغات مسموم دشمنان، مردم پای صندوق‌های رای آمدند و مشارکت چشمگیری در گیلان داشتیم.

 *توزیع گوشت مرغ با نرخ مصوب در گیلان

همچنین تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در این جلسه اظهار کرد: وضعیت بازار مرغ در گیلان مناسب است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام شده، در این بخش مشکلی وجود ندارد و گوشت مرغ گرم با قیمت مصوب توزیع می‌شود.

وی افزود: اما برای تنظیم قیمت گوشت قرمز که به دلایل مختلفی همچون کشتار دام مولد و افزایش قیمت نهاده‌های دامی با افزایش قیمت در کشور مواجه شده، با همکاری جهاد کشاورزی، گوشت منجمد تهیه و توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در خصوص توزیع شکر که روند کاهشی داشته،با وزارتخانه هماهنگی شده و قرار است که میزان مصرف شکر این استان تامین شود و در خصوص لاستیک نیز، برای واردات و توزیع لاستیک‌های باکیفیت مشکلی خاصی وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.