کد خبر : 24851
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

بازدید استاندار گیلان از آخرین وضعیت اجرای راه آهن رشت،کاسپین

راه آهن رشت -بندرکاسپین به کیلومتر آخر رسید

راه آهن رشت -بندرکاسپین به کیلومتر آخر رسید
عباسی:هم اینک یک کیلومتر محدوده پل تقاطع بندرانزلی در منطقه آزاد درحال انجام است و پس از آن مراحل ریل‌گذاری آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
اسدالله عباسی پس از بازدید از وضعیت و روند اجرای خط آهن رشت – بندرکاسپین گفت: این پروژه با تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران درحال انجام است و در روزهای آینده شاهد تکمیل آن و بهره برداری این پروژه در سفر آیت الله دکتر رئیسی به استان گیلان خواهیم بود.
وی عنوان کرد: در مجموع بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و تامین اعتبار برای ایمن سازی راهها ادامه داد.
وی تصریح کرد: حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برای پروژه راه آهن رشت- بندرکاسپین تامین و تخصیص یافته است.
استاندار گیلان بیان کرد: اکنون مشکلی برای تامین اعتبار تا تکمیل کیلومتر نهایی وجود ندارد و با وجود بارش رحمت الهی برف و هوای بارانی چند روز اخیر،کارها با قدرت و قوت در حال انجام است.
پروژه راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت و آخرین قسمت از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحولی بزرگی ایجاد می کند ضمن آنکه مسیر رشت – آستارا هم در دست پیگیری است.
عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت- کاسپین در سال ۹۸ آغاز شد؛ اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.