کد خبر : 24753
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

الزام فعالیت همه واحدهای خبازی،کارخانجات آرد و فروشگاه‌های بزرگ

الزام فعالیت همه واحدهای خبازی،کارخانجات آرد و فروشگاه‌های بزرگ
بالغ بر ۹۱۴ واحد خبازی و تعداد ۳ کارخانه صنعتی تولید انواع آرد در شهرستان رشت فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

تیمور پورحیدری عصر دوشنبه با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت بحران با توجه به بارش شدیدتر برف در چهار شهرستان رشت، رودبار، آستانه، لاهیجان و سیاهکل اظهار کرد: کلیه امکانات و ظرفیت‌ها برای تسهیل در تأمین مایحتاج ضروری مردم در این شهرستان‌ها بسیج شده‌اند.
وی با تاکید بر الزامی بودن فعالیت کلیه نانوایی‌ها و کارخانجات آرد درزمان بارش برف با نظارت اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌های نانوایان و خواروبار و سقط فروشان پنج شهرستان پربرف؛ تصریح کرد: با تعطیلی خودسرانه واحدهای خبازی و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در شرایط برودت دما و شرایط برفی، قطعاً برخورد خواهد شد.
پورحیدری با بیان اینکه کلیه هماهنگی‌ها برای بازگشایی معابر و مسیرهای تردد کارخانجات آرد و شرکت‌های پخش تأمین ارزاق عمومی انجام شده است اضافه نمود: با تعامل واحدهای بزرگ معدنی و تأمین چندین دستگاه لودر و کامیون از شرکت‌های معدنی استان، نسبت به گشایش مسیرهای مورد نظر اقدام شده است ولی برای استمرار باز بودن معابر نیازمند ایفای نقش جدی تر دستگاه‌های نظیر راهداری و شهرداری‌ها هستیم.
دبیر تنظیم بازار استان گیلان خاطر نشان کرد: کلیه امکانات لجستیکی و معاونین حوزه صمت به صورت آماده باش برای خدمات رسانی پای کار هستند و قطعاً این نظارت با همکاری مردم تقویت می‌شود.
وی بر گشایش مسیرهای شهر صنعتی رشت و سایر شهرک‌های صنعتی توسط دستگاه‌های متولی مدیریت بحران استان برای پیشگیری از حوادث مشابه سال ۸۳ در حوزه صنعت تاکید کرد و گفت: مسلماّ فعالیت واحدهای صنعتی، ایاب و ذهاب نیروی انسانی و برف روبی از سقف کارخانجات از خسارت‌های محتمل جلوگیری خواهد کرد لذا بازگشایی معابر کارخانجات صنعتی بسیار ضروری است.
مدیرکل صمت گیلان با دستور تشکیل تیم‌های نظارتی متعدد گفت: همکاران جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی،اتاق اصناف و سایر نهادها به صورت میدانی، در موقعیت حضور فعال داشته باشند تا بتوانند با سرعت عمل از بروز هرگونه چالشی پیشگیری کنند.
وی در پایان به تجهیز و بهره مندی ۲۱۸ واحد خبازی به انرژی و سوخت دوم در مجموع شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: ۸۶ واحد خبازی به کپسول گاز LPG و ۱۲ واحد گازوئیل سوز و ۱۲۰ واحد خبازی نیز به موتور برق اضطراری مجهز شده‌اند.
گفتنی است، بالغ بر ۹۱۴ واحد خبازی و تعداد ۳ کارخانه صنعتی تولید انواع آرد در شهرستان رشت فعالیت دارند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.