کد خبر : 24309
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰

استاد دانشگاه:

توانمندسازی و خودکفایی با اشتغال پایدار بدست می‌آید

توانمندسازی و خودکفایی با اشتغال پایدار بدست می‌آید
محمدرضا زیبایی: هر زمان دولت‌ها به اصلاحات ساختاری توجه نمودند، تاثیر آن را روی شاخص‌های اشتغال دیده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

محمدرضا زیبایی در نشست خبری با جامعه رسانه ای گیلان گفت: بیکاری علت اصلی مشکلات اجتماعی است و ایجاد اشتغال یکی از وظایف اصلی دولت است
.
استاد مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه‌های گیلان افزود: زمانی می‌توان ادعای دستیابی به سیاست‌های درست در زمینه اقتصاد داشت که اشتغال‌زایی در مسیر درست انجام شود و نباید فراموش شود که بیکاری تبعات اجتماعی متعددی به همراه خواهد داشت. بنابراین امیدواریم با ایجاد یک اشتغال پایدار و اقتصاد درون‌زا به تعبیر رهبر معظم انقلاب بتوانیم مسیر توانمندسازی و خودکفایی هرچه بیشتر در کشور و استان مان گیلان را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل بزرگ کشور بحث اشتغال و تورم است،اظهار داشتمعضلات اقتصادی در کشور باعث شده مردم با مشکلات زیادی مواجه شوند.
محمدرضا زیبایی با اشاره به اینکه سهم گردشگری گیلان بسیار کمرنگ است، به پتانسیل‌های منطقه آزاد انزلی اشاره و گفت: با وجود این که تشکیل مناطق آزاد یک تصمیم درست در ساختار اقتصادی کشور بوده،اما در برخی مقاطع برنامه‌ریزی مناسبی برای بهره‌گیری از این سیاستگذاری انجام نشده است.مناطق آزاد می‌توانند از حضور شرکت‌های خارجی، تکنولوژی روز و سرمایه گذاری برای پیشرفت بیشتر و ایجاد اشتغال بهره‌مند شوند. اما متاسفانه در توسعه زیرساخت‌های مناطق آزاد کشور و در ارائه مشوق‌ها و تسهیلات لازم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی،به خوبی عمل نشده است.

دکتر زیبایی با اشاره به جایگاه بخش خصوصی در توسعه اشتغال افزود: یکی از ضرورت‌ها در زمینه ایجاد اشتغال این است که بخش خصوصی میدان‌دار باشد و دولت نقش حمایتی و نظارتی خود را به درستی ایفا کند. زیرا دولت اگر بخواهد هم به تنهایی از عهده رفع مشکل بیکاری بر نمی‌آید و لذا باید زمینه نقش‌آفرینی بیش از پیش بخش خصوصی را در این عرصه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی در کشور نیازمند یک ژنرال اقتصادی هستیم،گفت: اقتصاد جامعه ایران باید جراحی شود و هر زمان دولت‌ها به اصلاحات ساختاری توجه کردند، تاثیر آن را روی شاخص‌های اشتغال خواهیم دید.

زیبایی تصریح نمود:بنابراین براین اولین گام برای حل چالش‌های کشور طرح اولویت‌های اقتصادی و مشکلات معیشتی است. اینکه دولت مسائل و مشکلات اقتصادی مردم در اولویت رسیدگی قرار دهد
این استاد دانشگاه در پایان نشست به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل اتصادی و مدیریت پاسخ داد

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.