کد خبر : 22404
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

مدیرکل صمت گیلان:

رفع خطر معدن لویه رودبار مستلزم تعامل جدی منابع طبیعی

رفع خطر معدن لویه رودبار مستلزم تعامل جدی منابع طبیعی
پورحیدری: فعالیت ایمن در عرصه واگذاری معدن جزء تکلیف قانونی کلیه معدنکاران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

تیمور پورحیدری در بازدید نظارتی سرزده از معادن شهرستان رودبار با حضور در محل فعالیت معدن سنگ لاشه لویه به اتفاق معاون امور صنایع و معادن؛ گفت: رفع مخاطرات احتمالی معدن لویه مستلزم و منتظر تعامل جدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری می‌باشد.
وی با تاکید بر فعالیت اصولی و صحیح معدنکاری و رعایت نکات فنی در استخراج و برداشت مواد معدنی، هشدار داد: با توجه به سابقه قبلی رانش این معدن؛به منظور پیشگیری از سقوط قطعات سنگی و مواد معدنی،ایجاد پلکان و دیوار برای ادامه فعالیت معدن سنگ لاشه لویه الزامی است.
این مسئول رانشی بودن ساختار معدن لویه بر اساس مطالعات زمین شناسی را از چالش‌های بزرگ این معدن برشمرد و افزود: انجام فرایند پیشگیرانه به منظور کاهش سطح مخاطرات و اقدامات اصلاحی علمی با حضور مسئول فنی و کارشناسان تخصصی منابع طبیعی و اداره راهداری در اولویت قرار گیرد.
دکتر پورحیدری، فعالیت ایمن در عرصه واگذاری معدن را جزء تکلیف قانونی کلیه معدنکاران دانست و تصریح کرد:نظام مهندسی معدن به عنوان یک نهاد نظارتی تخصصی بخش معدن وظیفه دارد از طریق مسئول و ناظر فنی مستقر خود در معادن به صورت مداوم نحوه فعالیت و رعایت نکات ایمنی استخراج را پایش و نظارت نماید و در صورت کوتاهی مسئول فنی معدن را جهت برخورد قانونی به شورای انتظامی معادن معرفی نماید.
مدیرکل صمت گیلان، احتمال ریزش های جاده‌ای معدن لویه را خطرآفرین توصیف و تاکید نمود:لازم است با توجه به شرایط جوی فصل زمستان؛ اداره کل راهداری و منابع طبیعی نسبت به مخاطرات رانشی حاشیه جاده این معدن، حساس باشند و قبل از بروز خطر با تعامل وهمکاری اقدامات اثرگذار پیشگیرانه را به اجرا درآورند تا شاهد حوادث احتمالی فعالیت معدنی در این محدوده نباشیم.

منبع:روابط عمومی اداره کل صمت گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.