کد خبر : 22332
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۷:۰۵

آزاد‌سازي اراضي ۱۶۰ ميلياردي در شهرستان رودبار

آزاد‌سازي اراضي ۱۶۰ ميلياردي در شهرستان رودبار
فرمانده انتظامي استان از آزاد‌سازي 80 هزار متر مربع از اراضي ملي به ارزش 160 ميليارد ريال در شهرستان رودبار خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

سردار عزيزاله ملکي با بيان اينکه حفاظت از منابع طبيعي يک وظيفه همگاني است،گفت: مجموعه انتظامي در برخورد با سودجويان و متخلفاني كه نسبت به تصرف اراضي ملي و منابع طبيعي اقدام مي‌كنند از هيچ تلاشي دريغ نخواهند کرد.
وي با اشاره به دريافت خبر تصرف اراضي توسط افرادي در شهرستان رودبار، افزود: در تحقيقات پليس و بازديد از زمين‌هاي مورد نظر مشخص شد، افراد سودجو ۸۰ هزار متر مربع از اراضي ملي را به تصرف خود درآورده و به صورت غيرقانوني آن‌ها را به وسيله سيم‌خاردار و فنس محصور کرده‌اند.
فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه کارشناسان ارزش تقريبي اين اراضي را ۱۶۰ ميليارد ريال برآورد کردند، بيان‌داشت: با حكم قضائي و به استناد تبصره يك ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداري از جنگل‌ها و مراتع، کليه آثار تجاوز جمع‌آوري و رفع تصرف انجام شد و ۲۰ متهم در اين خصوص با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني در اختيار مرجع قضائي قرار گرفتند.
سردار ملکي در پايان خاطرنشان کرد: زمين‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندي از نعمت‌هاي خدادادي با هدف رسيدن به سودهاي کلان اقدام به تصرف زمين و منابع طبيعي مي‌کنند که براي مقابله با اين مشکل، همکاري همه مردم و دستگاه‌ها الزامي است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.