کد خبر : 22075
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۹:۴۷

دکتر مهدی فلاح:

عملکرد مثبت امیدها را در جامعه زنده نگه میدارد

عملکرد مثبت امیدها را در جامعه زنده نگه میدارد
ظرفیتی و ثروتی به عنوان نیروی انسانی وجود دارد که یک فرصت و ظرفیت عظیمی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

دکتر مهدی فلاح چهارشنبه شب در جمع ایثارگران رشت گفت : فرصتها در جامعه ایران نباید به نقاط ضعف تبدیل شوند.
وی افزود: اگر چالشی وجود داشته باشد باید رفع شود تا به ابر چالش تبدیل نشود، ما در جامعه‌ ای زندگی می کنیم که از فرصت های طلایی آسان می گذریم.
دکتر مهدی فلاح در خصوص ظرفیتهای بزرگ از دست رفته، گفت : ظرفیتی و ثروتی به عنوان نیروی انسانی وجود دارد که یک فرصت و ظرفیت عظیمی است که از آن استفاده نشده و تبدیل به یک بحران به نام بحران مهاجرت نخبگان شده و بحران جوانی جمعیت را هم در کنار آن داریم و علت اصلی آن، عدم نگاه کلان مدیران در سطح طراحی ، نظارت و اجرا است و الان جامعه به جایی رسیده است که جوان ۴۰ ساله، کار ندارد ، ازدواج نکرده است و با ناامیدی به زندگی نگاه می کند که باید تلاش کنیم و با عملکرد مثبت امیدها را در جامعه زنده کنیم.
این فعال اجتماعی اضافه کرد : از طرفی اجازه ورود جوانان نخبه کارآمد به سطوح مدیریتی به خوبی داده نشده و نگاه بسته و غیر راهبردی نبوده است و آسیب ما در این حوزه بسیار زیاد است.
این پزشک فعال سیاسی در ادامه بیان داشت : استان گیلان از این قاعده مستثنی نیست و آسیب هایش را در تمام حوزه ها شاهد هستیم و باید این روند را اصلاح کنیم.
دکتر مهدی فلاح در خصوص مسائل حوزه اقتصادی نیز گفت : در حوزه اقتصادی همه ما شاهد مشکلات مردم هستیم، از بازاری و دانشگاهی گرفته تا نظامی و کارگر و کارمند؛ قدرت خرید روز به روز کاهش می یابد که این یک بحث کلان اقتصادی است.
این فعال سیاسی درمورد فرصت هایی که در استان گیلان است، گفت : مهمترین آنها کشاورزی و گردشگری است. در زمینه گردشگری از فرصت های به دست آمده استفاده نکردیم. حتی در مرگز استان شهر رشت ظرفیت های عظیم گردشگری وجود دارد که به حمایت ملی به ویژه از سوی نمایندگان مجلس نیاز دارد.
دکتر مهدی فلاح در پایان دیدار گفت : کشاورزی در استان گیلان در حال تبدیل شدن به بحران است که اگر مسئولین در این باره فکری نکنند ، این بحران تنها گیلان را درگیر نخواهد کرد ، بلکه گریبان کل کشور را خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.