کد خبر : 22038
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

ساماندهی دستفروشان و ایجاد نظم در معابر رشت

ساماندهی دستفروشان و ایجاد نظم در معابر رشت
شروع فعالیت کارگروه ساماندهی دستفروشان در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

در دیدار جمعی از دستفروشان با ریاست شورای شهر رشت مطرح شد:از آغاز به کار کارگروه ساماندهی دستفروشان با هدف ایجاد نظم در معابر رشت خبر داده شد.، محمدحسین و کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت، امروز در دیدار با جمعی از دستفروشان رشت در ساختمان شورا با اشاره به اینکه از قدیم الایام دستفروشی در رشت انجام میشد ،اظهار کرد: باید بپذیریم که امروز برخی از دستفروشان حتی بیشتر از گنجایش یک مغازه فضای عمومی را تصاحب کرده و این عمل موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان و مغازه داران شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه خیلی ها از تداوم فعالیت دستفروشان گلایه به حق دارند، افزود: متاسفانه کار به جایی رسیده که تعدادی افراد از دیگر شهرهای استان و حتی استانهای دیگر برای دستفروشی به رشت می آیند.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت به آغاز فعالیت کارگروه ساماندهی دستفروشان در رشت اشاره کرد و گفت: در کارگروه دستفروشان تصمیم گرفته شده تا محدوده زمانی و مکانی فعالیت برای دستفروشان مشخص باشد و در تلاشیم تا مکان هایی که جاذبه های لازم را به منظور فعالیت دستفروشان دارد را در اختیار آنان قرار دهیم.

کارگرنیا با تاکید به اینکه امنیت شهروندان بسیار حائز اهمیت است افزود: چند نقطه از پیاده راه فرهنگی رشت برای مجموعه مدیریت شهری رشت خط قرمز است و تمامی محدودیت ها مشخص شده و کارگروه ساماندهی دستفروشان در این باره نظارت کامل دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری رشت قصد ندارد درآمد یا معیشت فرد یا گروهی را با مشکل مواجه کند بیان کرد: جلسات کارگروه که با حضور مسئولین ذیربط و با نظارت جناب دکتر کیا عاشوری فرماندار محترم برگزار شده، به دنبال حذف دستفروشان نبوده و هدف ارايه راهکارهای مناسب جهت ساماندهی دستفروشان و ایجاد نظم و امنیت و ارامش برای مردم و کسبه می باشد.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه درگیری با نیروهای شهرداری رشت در حین انجام وظیفه قابل قبول نیست افزود: هر جایی که ببینیم حق و حقوقی حتی از دستفروشان هم تضییع شود شورا ورود می کند و باید بپذیریم که رفع این مشکل نیازمند همکاری دو جانبه است .

جمعی از دستفروشان نیز در این دیدار با قدردانی از واثق کارگرنیا ریاست شورای شهر رشت و با تاکید به اینکه هدفشان انجام فعالیت سالم به منظور تامین معیشت خانواده شان است ، اعلام کردند که نهایت همکاری را به منظور رفع مشکلات و ساماندهی وضع موجود با شهرداری رشت خواهند داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.