کد خبر : 21624
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۵:۱۷

توزیع بیش از۵۰ هزار پاکت شیر در ۱۷ منطقه آموزش و پرورش استان گیلان

توزیع بیش از۵۰ هزار پاکت شیر در ۱۷ منطقه آموزش و پرورش استان گیلان
رمضانی:از ابتدای توزیع شیر در ۱۷ منطقه آموزش و پرورش استان، بیش از ۵۰ هزار دانش آموز گیلانی در مناطق روستایی گیلان شیر رایگان دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

محمدحسین رمضانی با اشاره به آغاز توزیع شیر در گیلان از ۲۷ آذر امسال در روستای لمر تالش گفت: در آغاز فرآیند توزیع شیر، قرار است ماهیانه ۲۰۰ هزار پاکت شیر استریلیزه و ۱۵۰ هزار پاکت شیر پاستوریزه بین دانش آموزان توزیع شود که تاکنون ۵۰ هزار و ۳۸۶ دانش آموز ابتدایی شیر رایگان ۲۰۰ سی سی فرادما دریافت کردند.
وی با اشاره به اهمیت شیر در سبد غذایی دانش آموزان اظهار داشت:
تغذیه مناسب دانش آموزان از دغدغه اصلی آموزش و پرورش است و در راستای حمایت از تغذیه مناسب دانش آموزان شیر رایگان در مدارس توزیع می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به توزیع شیر یک نوبته هفتگی بین دانش آموزان افزود: براساس توافق با یک شرکت تولید شیر و محصولات لبنی قرار است از هفته آینده دانش آموزان ابتدایی شهرستان رشت شیر پاستوریزه دریافت کنند.
رمضانی با تأکید بر اهمیت توزیع شیر سالم در مدارس گفت:بر طبق با قرارداد شرکت لبنی موظف است تمام مجوزهای لازم شامل: پروانه تولید و بهره برداری از سازمان غذا و دارو و همچنین مجوز حمل و نقل و صلاحیت عوامل محیطی را از معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کند
.
گفتنی است در مورد محصولات استریل و فرادما ،اعمال حرارت به شیر نسبت به فرآیندهای دیگر بیشتر است و نوع جنس متفاوت و شرایط بسته بندی نیز خاص است تا امکان نگهداری تا شش ماه و در دمای محیط و نه یخچال، البته تا زمانی که درب محصول باز نشود را ممکن کند.
همچنین شیر پاستوریزه شیری است، که با یکی از روشهای معمول پاستوریزاسیون تهیه شده باشد به طوری که میکروب‌های بیماری زایی آن معدوم گردیده  و تعداد میکروب‌های غیر‌بیماری‌زا در آن به کمینه رسیده باشد و کمترین تغییرات کیفی در ترکیب آن حاصل شده باشد.
عمر شیر پاستوریزه محدود است و تا تاریخ مصرف آن باید در یخچال در دمای ۳±۵ درجه سلسیوس و دور از نور نگه‌داری شود.

منبع:اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.