کد خبر : 21605
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با جنگل‌های هیرکانی در خانه محیط زیست رشت

برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با جنگل‌های هیرکانی در خانه محیط زیست رشت
جنگل‌های هیرکانی با مساحت ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار هکتار که برخی دانشمندان قدمت آن را ۴۰ میلیون سال برآورد کرده اند؛ نمادی از فسیل‌های زنده‌ محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

الهه کلانتری رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با جنگل‌های هیرکانی در خانه محیط زیست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره 3 رشت برای دانش آموزان دبستان آذرم رشت خبر داد و گفت:کلاس آموزشی با موضوع  آشنایی با جنگل‌های هیرکانی و اهمیت حفظ محیط زیست و تنوع زیستی آن برای دانش آموزان دبستان آذرم در خانه محیط زیست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره 3 رشت برگزار شد.
وی افزود: با توجه به اهمیت ایجاد ارتباط مثبت و علاقه بین و کودک و محیط زیست، آگاهی بخشی و آموزش مباحث پر اهمیت محیط زیستی به دانش آموزان عضو کانون پرورش فکری به صورت مداوم و مستمر در خانه محیط زیست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره 3 رشت در حال انجام است.
الهه کلانتری با اشاره به اینکه جنگل‌های هیرکانی در تیرماه سال ۱۳۹۸ در فهرست میراث جهانی قرار گرفت، گفت: بایداز فرصت ثبت‌ جهانی جنگل‌های هیرکانی برای توسعه ظرفیت‌های گردشگری و کمک به توسعه اقتصاد محلی نهایت استفاده را کنیم.
وی افزود :در این کلاس سه ساعته که با حضور 120نفر از دانش آموزان دبستان آذرم برگزار شد در خصوص اهمیت جنگل‌های هیرکانی و گونهِ های جانوری و گیاهی و روش‌های حفاظت از این جنگل‌ها بااستفاده از وسایل کمک آموزشی (فیلم و عکس و پاور پوینت) توضیحاتی ارایه شد.
جنگل‌های هیرکانی با مساحت ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار هکتار که برخی دانشمندان قدمت آن را ۴۰ میلیون سال برآورد کرده اند؛ نمادی از فسیل‌های زنده‌ محسوب می‌شود.در زمان حاضر جنگل‌های هیرکانی، زیست‌بوم ۲۹۶ گونه پرنده و ۹۸ گونه پستاندار بوده و ۱۵۰ گیاه بومی درختی و بوته‌ای (مانند شمشاد و انجیلی) نیز در آن یافت می‌شود.

 

منبع: روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.