کد خبر : 21022
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۶:۱۳

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان؛

خرید چهار دستگاه جرثقیل راهبردی برای مجتمع بندری انزلی

خرید چهار دستگاه جرثقیل راهبردی برای مجتمع بندری انزلی
یونسی:یونسی:در هفته‌های اخیر رایزنی های لازم برای خرید این دستگاه‌ها انجام شده و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز برای اجاره سه دستگاه جرثقیل دیگر نیز در حال انجام است که ظرف سه ماه آینده به ظرفیت‌های بندری مجتمع بندری انزلی افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

حسین یونسی در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در استانداری گیلان با اشاره به صدور مجوز سازمان محیط زیست کشور برای احداث کارخانه کشتی‌سازی در مجتمع بندری انزلی، اظهار داشت: باصدور مجوز از سوی محیط زیست گیلان مراحل ساخت کارخانه کشتی‌سازی با اشتغالزایی مستقیم ۲۵۰ نفری در این بندر آغاز خواهد شد.
وی افزود: احداث مخازن روغن به ظرفیت ۴۰ هزار تن، پروژه دیگری بود که در هفته گذشته برای بنادر گیلان به امضا رسید و به ظرفیت ۱۶ هزار تنی مجتمع بندری انزلی اضافه خواهد شد و مجموع اعتبار دو پروژه کارخانه کشتی‌سازی و مخازن روغن، نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد ریال براورد شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به میزان صادرات و واردات کالا در مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۲۵۰ هزار تن کالا از طریق حمل و نقل دریایی از استان گیلان صادر شد که شامل محصولات پتروشیمی و ساختمانی بوده است و همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن واردات هم انجام شده است.
یونسی تصریح کرد: در دریای خزر ۸۰ فروند کشتی ایرانی تردد دارد که طی روزهای اخیر نخستین کشتی کانتینری یخچالدار ایرانی سفر خود را از بنادر استان مازندران انجام داد.
وی با اشاره به دستاوردهای سفر به روسیه، اذعان داشت:موانع ترانزیت با مقامات مربوطه آن کشور مطرح شد تا مشکلات موجود در توسعه ترانزیت و صادرات برطرف شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از خرید تجهیزات جدید برای مجتمع بندری انزلی خبر داد و گفت: در هفته‌های اخیر رایزنی‌های لازم برای خرید چهار دستگاه جرثقیل راهبردی انجام شده و برنامه ریزی های لازم نیز برای اجاره سه دستگاه جرثقیل دیگر نیز در حال انجام است که ظرف سه ماه آینده به ظرفیت‌های بندری مجتمع بندری انزلی اضافه می‌شود.
یونسی با بیان اینکه بندرانزلی برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود نیازمند اتصال به ریل سراسری است، عنوان کرد: این مجتمع بندری تنها بندر دارای ۱۷ پست اسکله با ظرفیت ۱۰ میلیون تن کالا است که به دلیل عدم اتصال به ریل با موانعی در بخش ترانزیت کالا مواجه است.
منبع:روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.