کد خبر : 20952
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۷:۴۵

نماینده عالی دولت در گیلان؛

مصوبات سفر رییس‌جمهوری بر اساس مطالبات مردمی است

مصوبات سفر رییس‌جمهوری بر اساس مطالبات مردمی است
عباسی:جمع بندی مصوبات سفر رییس‌ محترم جمهوری به استان بر اساس نیازها و مطالبات مردمی بود از اینرو باید به اجرای آنها توجه جدی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در جلسه پیگیری و بررسی اجرای مصوبات دور نخست سفر رییس جمهور و هیات دولت به گیلان از آمادگی استان برای انجام دور دوم سفر آیت الله دکتر رئیسی و هیات دولت به استان خبر داد و تاکید کرد: تمامی حمایتهای دولتی از احداث طرح خط آهن رشت – کاسپین به عمل آمده، این طرح مهم ترانزیتی و بین‌المللی باید تا اسفندماه به بهره برداری برسد.

وی افزود: تا اعلام زمان دقیق سفر دوم رییس محترم جمهور به گیلان، بنا داریم طرح احداث خط آهن رشت – کاسپین را به اتمام برسانیم و در این خصوص تمامی حمایت‌ها را در بستر انجام تعهدات دولت به پیمانکار انجام داده ایم و انتظار داریم تا پایان امسال این طرح با دستان آیت الله دکتر رئیسی به بهره برداری برسد.

* مصوبات سفر رییس‌جمهوری بر اساس مطالبات مردمی است

استاندار با اشاره به دور اول سفر رئیس‌جمهوری به گیلان در بهمن ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: جمع بندی مصوبات سفر رییس‌جمهوری به استان بر اساس نیازها و مطالبات مردمی بود از اینرو باید به اجرای آنها توجه جدی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: برخی از پروژه‌ها در استان مانند آزاده راه رشت – قزوین و راه‌آهن رشت – کاسپین از سال‌های گذشته متوقف شده بود از این رو بیشترین تمرکز برای اتمام این پروژه‌هاست.

عباسی در همین رابطه از برخی فضاسازی های مسموم رسانه ای مبنی بر تعویق اجرای طرح های مربوط به سفر دور نخست رییس جمهور به گیلان انتقاد کرد و افزود: اینکه دور دوم سفر رییس جمهور به استان گیلان، بدلیل تعویق اجرای طرح های مصوب سفر اول به انجام نمی شود، نادرست است.

 وی گفت: دلیل این مدعا اینکه گیلان در دور اول سفرها پانزدهمین استانی بود که رییس محترم جمهور را میزبانی کرد و سفر اخیر رییس جمهور و هیات دولت به استان گلستان یازدهمین سفر دور دوم بود که تحقق یافت و بی شک سفر دور دوم ایشان و هیات دولت به گیلان طبق برنامه اعلامی نهاد ریاست جمهوری تحقق خواهد یافت و هیچ محدودیت یا ممانعتی در این خصوص وجود ندارد.

*تاکید به تشریح خدمات انجام شده دستگاه‌ها به افکار عمومی

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنان خود، مجموع مدیران اجرایی را به تشریح خدمات انجام شده و گزارش اقدامات دستگاه‌ها به افکار عمومی فراخواند و افزود: یکی از مظلومیتهای دولت مردمی سیزدهم اینکه، خدمات و پیگیری‌های حوزه  اجرا به وقت مناسب و بطور مداوم به مردم اطلاع رسانی نمی شود.

استاندار گیلان تاکید کرد: مدیران اجرایی و دولتی باید این خلا را با بهره‌گیری بهینه از ظرفیت رسانه‌ها جبران نمایند.

*پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی پروژه ساماندهی و بهسازی دفن زباله در سراوان رشت

استاندار همچنین تکمیل خط آهن رشت – کاسپین، اتمام باقیمانده آزادراه حدفاصل رودبار – منجیل و ساماندهی پسماند و فاضلاب مرکز استان را از طرح های بزرگ و اساسی استان عنوان و افزود: دولت برای ورود به اینگونه طرح های زیربنایی و اساسی با روحیه  انقلابی وارد شد و تمام توان خود را برای به ثمر رسیدن این طرح ها بکار گرفت و از این پس این طرح ها منشا تحولات سازنده برای توسعه استان خواهند بود.

وی با بیان اینکه محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت بیش از ۴۰ سال رها شده بود اکنون پروژه ساماندهی این محل در حال اجراست، اضافه کرد: کسانی که این اقدامات را زیر سئوال می‌برند عنوان کنند خود چه قدمی در این حوزه برداشته‌اند.

استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی پروژه ساماندهی و بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت خاطر نشان کرد: بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته و کارها به صورت علمی پیش می‌رود.

*پیگیری مجدانه مدیران برای بهره گیری هرچه بیشتر از اعتبارات وزارتخانه ای

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود مجموع مدیران دستگاه‌های اجرایی را به پیگیری مجدانه برای بهره گیری هرچه بیشتر از اعتبارات وزارتخانه ای دستگاه متبوع خود فراخواند و افزود: درحال حاضر اعتبارات خوبی در اختیار وزارتخانه ها قرار دارد که پیگیری مدیران استانی می تواند زمینه  بهره مندی از این اعتبارات و  تسریع در روند اجرای طرح‌های مختلف را در شهرستانها مهیا سازد.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از رسانه های‌ فعال که منصفانه و بدور از حواشی در استان فعالیت می کنند، از دستگاه‌های اجرایی خواست در این راستا تعامل و همکاری مناسب تری با رسانه ها در انعکاس خدمات دولت داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران در گیلان جهادی و انقلابی پای کار هستند، خطاب به آنان تصریح کرد: با دقت و اعتماد به نفس کارها را دنبال کنید، در دولت سیزدهم کلمه نداریم و نمی‌توانیم، جایی ندارد، باید با قدرت و تلاش جهادی امور را به سرانجام مطلوب برسانید.

استاندار گیلان اظهار کرد: چشم‌انداز ما در استان در دهه فجر تحول چشمگیر و شایسته برای مردم است که اعلام شده و نمود عینی خواهد یافت.

در این جلسه هر یک از دستگاه‌های اجرایی گزارشی از عملکرد خود در اجرای پروژه‌های سفر رئیس جمهوری ارائه دادند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.