کد خبر : 20542
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت گیلان؛

مشاوران املاک متخلف گیلان 410 میلیارد ریال جریمه شدند

مشاوران املاک متخلف گیلان 410 میلیارد ریال جریمه شدند
حسینیان: از ابتدای امسال تاکنون برای مشاوران املاک 410 میلیارد و 60 میلیون ریال پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

علیرضا حسینیان گفت: براساس گزارش سامانه نوین اصناف ۱۵ هزار و ۴۰۱ واحد مشاور املاک در استان فعال است که از ابتدای سال جاری تاکنون از ۹ هزار واحد صنفی بازرسی به عمل آمده که از این تعداد برای هزار و ۱۰۲ مورد تخلف ثبت شده است.
به گفته وی، بیشترین دامنه تخلفات به لحاظ فراوانی شامل عدم صدور صورت حساب، درج نکردن قیمت و نرخ نامه،نداشتن پروانه کسب، گران فروشی، عرضه خارج از شبکه و سایر موارد بوده است.
سامانه نوین اصناف سامانه ای است که جهت تسریع امور و صدور الکترونیکی پروانه کسب و پیگیری آن راه اندازی شده است.
حسینیان تاکید کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۰۰ واحد صنفی مشاورین املاک فاقد پروانه کسب به استناد ماده ۲۷ قانون نظام صنفی از سوی ادارات اماکن عمومی پلمب شده اند.
معاون نظارت،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره ‌کل صنعت،معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: دولت در راستای اجرای مصوبات شورای عالی مسکن و معاون اول ریاست جمهوری با هدف مقابله سریع و قاطع با تخلف و پیشگیری از تخلفات مشاورین املاک، تکالیفی را برای سایر دستگاه‌های مرتبط تعیین کرده است. اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در راستای تاکیدات رئیس کل دادگستری گیلان در جهت ساماندهی مشاورین املاک بازرسی از این واحد های صنفی و ارسال گزارشها به اداره اماکن عمومی در سطح استان را در دستور کار خود قرار داده است.
حسینیان ادامه داد: واحدهای دارای پروانه کسب صنفی نیز موظفند نسبت به رعایت قوانین نظام صنفی اقدام کرده و به سامانه های اعلامی از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی متصل شوند.
وی تاکید کرد: کلیه مشاورین املاک علاوه بر اتصال به سامانه املاک و مستغلات مسکن و شهرسازی و نوین اصناف به دریافت هولوگرام و نصب بر مبایعه نامه الزام دارند، نصب هولوگرام یکی از اقدامات مهمی است که از سوی اتحادیه‌های صنفی مشاورین املاک در حال اجرا است.
وی تاکید کرد: مشاوران املاک باید نرخ نامه مصوب را در معرض دید عموم نصب کنند و در زمان اخذ کمسیون فاکتور صادر کنند، رعایت نرخ های مصوب، اخذ کارت مباشرت برای متصدیان مشاورین املاک و برخورداری از سیستم‌های نرم افزاری در بنگاه‌ها برای ثبت اسناد و مستغلات از ضروریات این طرح است.
حسینیان تصریح کرد: باتوجه به تاکیدات مراجع قضایی اجرای دستورالعمل شورای عالی مسکن انجام گشت مشترک با ادارات مرتبط و رسیدگی به تخلفات آنان را در دستور کار قرار داده و با همکاری ادارات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اماکن، اتاق اصناف و اتحادیه مرتبط کلیه واحدهای صنفی مشاورین املاک را شناسایی خواهد کرد.
مرکز پاسخگویی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان آمادگی دارد گزارشات تخلفات مشاورین املاک را از طریق سامانه ۱۲۴ و یا شکایات کتبی را به صورت حضوری با مراجعه افراد دریافت کند.

منبع: روابط عمومی اداره کل صمت گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.