کد خبر : 20546
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۴۱

توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی گیلان

توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی گیلان
رمضانی:توزیع شیر در مرحله اول با اولویت دانش آموزان ابتدایی مناطق روستایی و عشایری شامل ماهیانه ۲۰۰ هزار پاکت است.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

خبر خوش توزیع رایگان شیر در مدارس که نویدبخش تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان است، پس از ۶ سال توقف با اهتمام دولت سیزدهم در سال تحصیلی جدید محقق شد؛ ایده توزیع شیر در مدارس با زیرپوشش قرار دادن حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز در سال ۷۹ آغاز شد و براساس این طرح، ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شد اما به مرور از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته شد و در نهایت در سال ۹۶ به بهانه کمبود منابع اعتباری، این طرح متوقف شد.
این توقف درحالی صورت گرفت که کارشناسان تغذیه و مسئولان حوزه آموزش و سلامت معتقدند که شیر می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای کودکان و نوجوانان را تامین کند و اصرار دارند تا فرهنگ سازی مصرف شیر در بین دانش‌آموزان انجام شود؛ کارشناسان بر این باورند که طرح توزیع رایگان شیر در مدارس می‌تواند از پوکی استخوان و کاهش متوسط قد دانش‌آموزان، پوسیدگی دندان،کاهش حافظه و کاهش ابتلا به سرطان جلوگیری کند و سبب تقویت پوست و مو، افزایش حجم ماهیچه و کاهش استرس شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در حاشیه انعقاد قرارداد توزیع شیر در مدارس استان اظهار داشت: توزیع شیر در مرحله اول با اولویت دانش آموزان ابتدایی مناطق روستایی و عشایری شامل ماهیانه ۲۰۰ هزار پاکت است.
محمدحسین رمضانی با تأکید بر اهمیت توزیع شیر سالم در مدارس گفت: بر طبق این قرارداد شرکت لبنی موظف تمام مجوزهای لازم شامل: پروانه تولید و بهره برداری از سازمان غذا و دارو و همچنین مجوز حمل و نقل و صلاحیت عوامل محیطی را از معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کند. وی خاطرنشان کرد: این قرارداد یک ساله است و تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

منبع:روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.