کد خبر : 20020
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:توجه به مردمی‌سازی فرهنگ با تمرکز بر شبکه‌سازی حلقه‌های میانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:توجه به مردمی‌سازی فرهنگ با تمرکز بر شبکه‌سازی حلقه‌های میانی
طاهری:ضرورت توجه و اهتمام به مردمی‌سازی فرهنگ با رویکرد ساختارسازی و تمرکز بر شبکه‌سازی حلقه های میانی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

امیرحسین طاهری در جلسه شورای اداری این اداره کل که با حضور معاونان ستادی و مدیران اداره های ارشاد شهرستان ها برگزار شد، بر ضرورت برنامه ریزی برای تقویت هویت دینی، ملی و بومی و نیز معرفی و بزرگداشت مفاخر تأکید کرد.
وی تحکیم بنیان خانواده و توجه به موضوعات جوانی جمعیت، عفاف و حجاب،سبک زندگی ایرانی اسلامی،اتحاد ملی، نشاط اجتماعی، امیدآفرینی و آسیب های اجتماعی در برنامه ریزی های فرهنگی و هنری را مورد تأکید قرار داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: انتظار دارم به محتواهای فرهنگی هنری در فضای مجازی و اهتمام به تولیدات فرهنگی و محتوامحوری و توجه به رویکرد زیست بومی اولویت داده شود.
وی اهتمام به جهاد تبیین با استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی با اولویت فضای مجازی در گروه های سنی کودکان و نوجوانان را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: باید نسبت به تربیت و توانمندسازی هنرمند متعهد و مردمی در تراز انقلاب اسلامی و متناسب با گام دوم انقلاب همت گمارده شود.
طاهری با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی فرهنگ با رویکرد ساختارسازی و تمرکز بر شبکه سازی حلقه‌های میانی ازجمله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خاطرنشان کرد: برای ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و هنری،رویکردهایی همچون محرومیت زدایی، عدالت فرهنگی و تمرکززدایی و تخصصی کردن تشکل‌های مردمی دنبال شود.
وی با تشریح سیاست‌ها و برنامه عملیاتی طرح قرارگاه شهید آوینی؛ رعایت عدالت فرهنگی، محرومیت‌زدایی و توزیع متوازن در سطح استان در سایه برنامه ریزی با خرد جمعی، به کارگیری و مشارکت دستگاه‌ها و نهادها،جریان‌ها و هسته‌های فرهنگی، هنری فعال و چهره های تأثیرگذار استانی را از اصول این طرح عنوان کرد.
طاهری ریل گذاری فعالیت‌های موثر و جریان ساز و اهتمام به تحقق این رویکرد برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها را شاخص‌ترین هدف غایی طرح قرارگاه شهید آوینی ذکر و حمایت از مجموعه فعالان، تولید و انتشار مطابق با اولویت‌های این طرح را اعلام کرد.
توجه به اقدامات انجمن‌های زیرمجموعه ارشاد و جهت دهی به فعالیت‌های آنها مطابق با سند تحول استانی از دیگر مواردی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه بر آنها تأکید کرد.
سرپرستان معاونت‌های فرهنگی و رسانه ای و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و مسئول صندوق اعتباری هنر گیلان نیز در این جلسه به بیان موضوعات مرتبط با حوزه‌های کاری خود پرداختند.
هریک از مدیران اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها هم دیدگاه‌های خود مطابق با دستور جلسه شورای اداری استان را بیان داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.