کد خبر : 18551
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

فراخوان مسابقه نقاشی و عکاسی روز جهانی خاک در گیلان

فراخوان مسابقه نقاشی و عکاسی روز جهانی خاک در گیلان
دکتر صالح محمدی:به مناسبت نکوداشت هفته جهانی خاک با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی در جامعه و ترویج فرهنگ صیانت از خاک و آب مسابقه عکاسی در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر صالح محمدی با اشاره به اهمیت خاک در زندگی موجودات، گفت: خاک منبع عظیم و ثروت گرانقدری است که بسیاری از مسائل حیاتی، نیازهای ضروری انسان و جامعه به آن وابسته است.
وی با اشاره به آلودگی خاک که تهدید پنهانی برای بشر است و امنیت غذایی را با چالش مواجه می‌کند،افزود: آلودگی خاک از طریق کشاورزی ناپایدار، فعالیت‌های صنعتی، معدنی و زباله‌های خانگی به وجود می‌آید لذا آلودگی خاک اگر پیشگیری و کنترل نشود به یک تهدید جهانی تبدیل می‌شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان از فراخوان مسابقه عکاسی و نقاشی به مناسبت روز جهانی خاک خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه انکارناپذیر خاک در تأمین و پایداری امنیت غذایی، سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به مناسبت نکوداشت هفته جهانی خاک با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی در جامعه و ترویج فرهنگ صیانت از خاک و آب، مسابقه عکاسی و نقاشی برگزار می‌کند.
محمدی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی خاک «خاک و آب، منشاء زندگی» نامگذاری شده است، تصریح کرد: علاقه‌مندان تا ۱۰ آذرماه می‌توانند ۵ عکس با موضوع خاک که توسط گوشی تلفن همراه و یا دوربین حرفه‌ای ثبت شده به معاونت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان یا به شماره ۰۹۱۸۸۶۳۰۷۱۹ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند که به ۲۰ اثر برتر جوایز ارزنده ای اهدا می‌شود.
روز جهانی خاک با ابتکار و مدیریت بخش آب و خاک سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد(فائو) هر سال در ۵ دسامبر مصادف با ۱۴ آذرماه در سراسر جهان برگزار می‌شود.

منبع:روابط عمومی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.