کد خبر : 17003
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

پس از سیزده سال انجام شد: پیگیری اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری با حضور سرمایه گذار در ساختمان شورا

پس از سیزده سال انجام شد: پیگیری اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری با حضور سرمایه گذار در ساختمان شورا
کارگرنیا:شورای ششم رشت عزم خود را به منظور کنترل و کاهش معضل ترافیک که دغدغه بسیاری از شهروندان است جزم کرده و از حضور سرمایه گذار در پروژه های عمرانی رشت استقبال می‌کند.

به گزارش پویشگران گیل:
پس از سیزده سال سکوت و پنهان کاری، پروژه رینگ ۹۰ متری با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در سالن اجتماعات شورا و با حضور واثق کارگرنیا رئیس شورای رشت و محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا بررسی شد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این نشست با اشاره به اینکه طبق مدارک و مستندات ارائه شده توسط سرمایه گذار ،در سال ۸۹ قرار دادی مابین این شرکت سرمایه گذاری و شهرداری رشت منعقد شد که بنا به دلایل نامعلومی تا کنون اجرایی نشده است.
محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شهر رشت با مشکلات ترافیکی متعددی مواجه است افزود: رشت به لحاظ جمعیتی روز به روز در حال گسترش است اما متاسفانه وضعیت خیابان های شهر همطراز جمعیت توسعه پیدا نکرد و همین مسئله موجب بروز گره های ترافیکی در رشت شده است.
وی با تاکید به اینکه رشت جزو شهرهای بزرگ کشور است، افزود: شهر رشت فاقد کمربندی و رینگ است و سالهاست که موضوع اجرای رینگ ۹۰ متری و کانال ژ پنج که اجرای آن تاثیر فراوانی در کنترل و بهبود وضعیت ترافیک دارد مطرح شده اما طی این سالها اقدام موثری در این باره انجام نشد.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت به اعلام مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی پیرامون اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری در شهر رشت اشاره کرد و گفت: بر اساس مدارک و مستندات در سال ۸۸ سرمایه گدار بخش خصوصی آمادگی اش را به منظور مشارکت در پروژه رینگ ۹۰ متری اعلام کرد و در این راستا نیز قرار دادی فی مابین شرکت سرمایه گذار و شهرداری رشت منعقد شد که پس از آن بنا به دلایل نامعلومی اجرایی نشد.
کارگرنیا با انتقاد از بی‌توجهی به اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری در رشت تصریح کرد: یقینا اجرای این پروژه در همان سال می‌توانست تاثیر فراوانی در کنترل و بهبود وضعیت ترافیک رشت داشته باشد و انجام این پروژه یقینا در سال‌های ۸۰ هزینه کمتری نیز به بیت المال تحمیل می کرد که متاسفانه پنهان کاری‌های شائبه برانگیز درباره اجرای این قرار داد در کنار رقم زدن وضعیت ترافیکی نامناسب، در شرایط فعلی نیز بار مالی فراوانی به شهر تحمیل می کند.
وی با اشاره به اینکه اخیرا سرمایه گذار این پروژه به بنده مراجعه کرد و با اطلاعاتی که در اختیارم قرار داد از وجود این قرار داد مطلع شدم، افزود: شورای ششم رشت عزم خود را به منظور کنترل و کاهش معضل ترافیک که دغدغه بسیاری از شهروندان است جزم کرده و از حضور سرمایه گذار در پروژه های عمرانی رشت استقبال می کند.
رئیس شورای رشت به عدم حضور شهردار رشت در این جلسه اشاره کرد و گفت: شهردار رشت به واسطه حضور نمایندگان یکی از وزارتخانه‌ها در رشت نتوانست در جلسه امروز حضور داشته باشد.

 

منبع:روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.