کد خبر : 16839
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان: افزایش عملکرد در بخش کشاورزی در فضای تحریمی بسیار مهم است

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان: افزایش عملکرد در بخش کشاورزی در فضای تحریمی بسیار مهم است
دکتر صالح محمدی: پتاسیل‌های کشاورزی و غذایی بالایی در گیلان وجود دارد در واقع گیلان وزارتخانه‌ای کوچک است.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اعلام آغاز سال زراعی جدید و تبریک آن به کشاورزان گیلان در جمع رسانه‌های گروهی گفت: آنچه که قابل پیش‌بینی است محتمل‌ترین جنگ در آینده جنگ بر سر آب و غذا خواهد بود و از این رو باید برای حفظ حیات باید برنامه‌های متناسبی در مقابله با چنین جنگ‌هایی داشته باشیم.
دکتر صالح محمدی با بیان اینکه استان گیلان از استان‌های بسیار تاثیر گذار در بحث کشاورزی کشور است، گفت: پتاسیل‌های کشاورزی و غذایی بالایی در گیلان وجود دارد و برخی از محصولات تولیدی در استان رتبه‌های اول تا پنجم کشور را دارند در واقع گیلان وزارتخانه ای کوچک است.
وی با اشاره به مهاجرت‌های بسیار زیاد از استانهای مختلف به استان‌های شمالی گفت: بسیاری از هم وطن‌های ما به علت کمبود آب و مشکلات زیست محیطی به استان‌های شمالی مهاجرت می‌کنند اما حفظ اراضی کشاورزی و زمین‌های استان از اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است.
محمدی با تاکید بر این موضوع که امروز در جهان کشورها با قدرت نظامی همدیگر را تهدید نمیکنند و جنگ بر سر غذا و امنیت غذایی است، افزود: کشوری که دارای تولید است و میتواند محصولات چند غذا را بدست آورد از قدرت‌ها دیگر جلوتر خواهد بود.
محمدی با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران در سالهای اخیر گفت: در فضای تحریمی افزایش عملکرد در بخش کشاورزی بسیار مهم است و رسانه‌ها می‌توانند برای شناخت تولیدهای داخلی نقش بسزایی در سرمایه گذاری در بخش غذا و کشاورزی داشته باشند زیرا هدف دشمن ناامیدکردن مردم است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان با تاکید بر برخورد جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان افزود: در کارگروه‌های مختلف،خوشبختانه از مدیریت ارشد استان تا مدیران کل مرتبط در بخش عدم تغییر کاربری همراهی خوبی با سازمان جهاد کشاورزی دارند. اما لطفا خبرنگاران و اصحاب رسانه تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی در گیلان را گزارش دهند.
محمدی با بیان محدودیت‌های آبی در سال زراعی گذشته گفت: امسال با توجه به حجم ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب در سدها راه حلی غیر از عدم کاشت زمین‌ها را نمی‌توانستیم انتخاب کنیم اما با هماهنگی و تدابیر استاندار گیلان و مجموعه مدیریت عالی استان همه زمین‌های کشاورزی گیلان کشت شدند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش عملکرد در بخش تولید کلیه محصولات در استان اضافه کرد: تولید محصولات زراعی از یک میلیون و ۵۱۶ هزار تن به یک میلیون و ۶۶۴ هزار تن و همچنین در تولید محصولات باغی از ۷۲۷ هزار تن به ۷۶۲ هزار تن و تولید عسل از ۴۶۱۵ تن به ۵۶۰۰ تن افزایش یافت.
وی از افزایش ۱۰ درصدی محصولات دام و طیور در گیلان خبر داد و افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه کشاورزی گیلان پرداخت شده است.
محمدی با اشاره به تعهد ۲ هزار شغل در حوزه کشاورزی بیان کرد: از میزان تعهد بالای ۱۸۰۰ شغل در حوزه کشاورزی گیلان ایجاد شده است.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی افزود: نگاه دانش بنیان و علمی در حوزه کشاورزی گیلان وجود دارد و همه ما معتقدیم با دانش روز میتوان به امنیت بیشتر در تولید رسید.
رئیس جهاد کشاورزی گیلان در مورد تولید مرغ در استان‌ با توجه به مشکلات سال گذشته گفت: در اوایل سال جاری برای تنطیم بازار روزانه جلسات در جهاد کشاورزی برگزار می‌شد و در حال حاضر با کمبود مرغ در استان روبرو نیستیم و گیلان از جایگاه پنجم به استانِ سوم در تولید مرغ ارتقا پیدا کرده است.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.