کد خبر : 16664
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

روستای لختکی میزبان امدادگران فرهنگی کانون پرورشی شد

روستای لختکی میزبان امدادگران فرهنگی کانون پرورشی شد
ویژه‌برنامه «با بچه‌های روستا» با دانش‌آموزان مدرسه شهید حسن عباسپور برگزار شد.

به گزارش پویشگران گیل:
به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل کانون استان گیلان، «بابچه‌های روستا» ویژه‌برنامه‌ای فرآیند محور است که از سال ۱۳۹۳ به‌منظور شناسایی و جذب استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌برخوردار و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به آنان برگزار می‌شود.
هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ نیز فرصتی مغتنم‌ فراهم‌ نمود تا کارشناسان مرکز آفرینش‌های ادبی و مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون شفت در قالب این ویژه‌برنامه و به منظور امداد فرهنگی میهمان اولیای تربیتی و دانش‌آموزان مدرسه شهید روستای لختکی باشند.
طی این ویژه‌برنامه که با حضور احمد خدادوست، شاعر نام‌آشنای حوزه کودک و همکار پیش‌کسوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صورت‌ گرفت، کودکان دانش‌آموز ضمن شرکت در فعالیت‌های هدف‌مند و خلاقانه مربیان کانون، بیش‌از پیش با زندگی و آثار این شاعر گیلانی آشنا شدند.
احمد خدادوست نیز در این برنامه با تبریک هفته ملی کودک به کودکان، از تجربه‌های دوران کودکی و چگونگی گرایش به ادبیات و سُرایش شعر برای حاضران صحبت‌ کرد.
شاعر مجموعه اشعاری چون: «خدا رنگ گلابی» و «دنیا چگونه شکل سیب‌ است» در همین‌حال، از لزوم نگاه جستجوگر به محیط پیرامون، مطالعه و تجربه‌اندوزی سخن‌ گفت و استمرار در مسیر کسب آگاهی و بهره‌گیری از راهنمایی‌های سازنده صاحب‌نظران را در رشد استعدادهای ادبی، سازنده و موثر


دانست.
وی هم‌چنین، به خوانش برخی از اشعار خود پرداخت و در ارتباط با محتوا و تصاویر این آثار، مطالبی به کودکان دانش‌آموز ارایه‌ کرد.
برپایه این گزارش، معرفی فعالیت‌های کانون و چگونگی عضویت در مراکز فرهنگی هنری ثابت و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از دیگر برنامه‌های این روز بود که به ترتیب از سوی طاهره نژادغلامی، کارشناس ادبی کانون پرورش فکری استان و رقیه آزادنیا، مربی‌مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون شفت اجرایی‌شد.
اهدای کتاب به کودکان دانش‌آموز پایان‌بخش ویژه‌برنامه «با بچه‌های روستا» در مدرسه شهید حسن عباسپور روستای لختکی شهرستان شفت به‌شمار می‌رفت.
ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ با شعار «کودکی‌بهتر، زندگی بهتر» در سراسر کشور برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.