کد خبر : 16422
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

رئیس کارگروه فرهنگی‌ و اجتماعی شورای شهر رشت: برای شکل‌دهی به یک جامعه آرمانی لازم است از نسل کودک ونوجوان آغاز کنیم

رئیس کارگروه فرهنگی‌ و اجتماعی شورای شهر رشت: برای شکل‌دهی به یک جامعه آرمانی لازم است از نسل کودک ونوجوان آغاز کنیم
هم‌نشینی فعالان فرهنگی در روزجهانی کودک؛ گستره همکاری‌های کانون گیلان و شهرداری رشت افزایش‌ می‌یابد.

به گزارش پویشگران گیل:
به بهانه هفته‌ملی و روز جهانی کودک، مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان استان گیلان و اعضای کمیته فرهنگی‌اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت گردهم‌ آمدند و چشم‌انداز همکاری‌های مشترکی را در جهت خدمات‌رسانی هرچه‌بهتر به آینده‌سازان ترسیم‌ نمودند.
طرح‌ریزی و تدوین برنامه‌های مشترک و هدف‌گذاری برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های کودک‌و نوجوان محور و هم‌چنین، تلاش برای معرفی «رشت» به‌عنوان شهر دوستدار کودک، از اهداف برگزاری این نشست هم‌اندیشی با حضور مسئولان کانون و اعضای شورای فرهنگی‌اجتماعی شهرداری رشت به‌شمار می‌رفت.
مدیرکل کانون استان گیلان در آغاز این نشست از اهمیت هم‌گرایی‌ها و تلاش برای رشد همه‌جانبه نسل کودک و نوجوان سخن‌ گفت.
سیدجلیل میرعظیمی درعین‌حال، از لزوم ایجاد توازن در میدان حرف و عمل صحبت و با سرمایه توصیف‌کردن نسل کودک و نوجوان گفت: کانون به عنوان متولی این حوزه تلاش‌ دارد با فراهم‌سازی فرصت‌های هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در این مسیر حرکت‌ کند.
این مسئول فرهنگی هم‌چنین، اشاره‌ای به برنامه‌های هفته‌ملی و روز جهانی کودک داشته و با بیان‌این‌که فعالیت‌های هدف‌مند و خلاقانه کانون محدود به این ایام نیست، تصریح‌ نمود: این مجموعه فرهنگی در طول سال برنامه‌های مختلفی را به‌منظور توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.
میرعظیمی در همین‌ارتباط، به تولید پویانمایی سینمایی«بچه‌زرنگ» و اکران سراسری این انیمیشن اشاره و با خاطرنشان‌ کردن استقبال گسترده مخاطبان‌ گفت: فرهنگ‌سازی و ارایه آموزه‌های مناسب به مخاطب، از اهداف تولید و اکران این پویانمایی است.
وی از برگزاری بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی کانون سخن‌به‌میان‌ آورد و با اشاره به محورهای این جشنواره اظهار داشت: صیانت از داشته‌های فرهنگی، آداب، رسوم و هم‌چنین، الگوسازی و ارایه الگوهای مناسب به مخاطبان، از اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی‌هنری محسوب‌ می‌شود.
سیدجلیل میرعظیمی ادامه داد :همراه‌سازی هرچه بیش‌تر جامعه با فعالیت‌های فرهنگی و پاس‌داشت قصه‌و قصه‌گویی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی،از دیگر دست‌آوردهای برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی کانون است.
وی برهمین اساس نیز از ضرورت مشارکت و همکاری هرچه‌بیش‌تر مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ با کانون پرورش فکری و دعوت از کارکنان و مخاطبان دستگاه‌ها برای همراهی در این حرکت‌فرهنگی‌هنری و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای تبلیغ حداکثری را از طریق فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، پرتال‌های سازمانی و اختصاص محتوای تلویزیون‌های شهری و جایگاه‌های نصب بنر در سطح شهر، خواستار شد.
این مسئول درپایان سخنان خود با اشاره به زادگاه نام‌آوران و محل ظهور شخصیت‌های برجسته در استان گیلان افزود: لازم است برای کشف و پرورش استعدادها و معرفی شخصیت‌های آینده‌ساز، به هفته ملی کودک اکتفا نکنیم و برنامه‌های هدف‌مند و مستمری برای تمامی ایام سال داشته‌باشیم.
رئیس کارگروه فرهنگی‌ و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این نشست با تبریک هفته‌ملی و روز جهانی کودک و مهم‌ ارزیابی‌کردن فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان گفت: همان‌گونه که عمران و آبادانی از اهداف است، پرورش و تربیت انسان‌های خوب و برنامه‌ریزی برای روزهای کودکی آینده‌ساران یک اولویت به‌شمار می‌رود.
علیرضا تاج شهرستان ادامه داد: جمع انسان‌های خوب، جامعه‌ خوب را شکل‌ می‌دهد و برای شکل‌دهی به یک جامعه آرمانی لازم است از نسل کودک ونوجوان آغاز کنیم.
وی ادامه صحبت‌های خود در این نشست را به تبیین دلایل برنامه‌ریزی جهت برگزاری نشست کمیته فرهنگی‌اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در کانون اختصاص‌ داد و با ضروری ارزیابی‌ کردن تعامل با دستگاه‌های فرهنگی متولی حوزه کودک و نوجوان افزود: این حرکت نمادین، نمایانگر اهمیت حوزه کودک از منظر این مجموعه است.
رئیس کارگروه فرهنگی‌و اجتماعی شهرداری شهر رشت همین زمینه به نقش کانون در تربیت نسل کودک و نوجوان اشاره و با ضروری خواندن پرورش هنرمندانه آینده‌سازان تصریح‌ نمود: کانون پرورش فکری بخش مهمی از این رسالت‌ را بر عهده‌ دارد و برای امیدبخشی به کودکان و تربیت فرزندانی با نشاط، لازم است تعامل خوبی کانون داشته‌ باشیم.
اعلام حمایت از برنامه‌های مشترک و آمادگی برای توسعه و تعمیق همکاری‌ها، پایان‌بخش سخنان علیرضا تاج شهرستانی در این هم‌نشینی فرهنگی بود.
رئیس سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری رشت نیز در این نشست با خاطرنشان‌کردن رسالت این مجموعه در ارتقای فرهنگ شهروندی اظهار کرد: دست‌یابی به این هدف، نیازمند برنامه‌ریزی و تعامل با مجموعه‌های فرهنگی است.
یاسر محجوب در تشریح اقدامات سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری رشت، به اهم برنامه‌های صورت‌گرفته اشاره‌ و تولید ۳ بازی در حوزه کودک و نوجوان، راه‌اندازی تور گردش‌گری شهری، برگزاری گردهم‌آیی‌های کودکان دهه هشتادی و نودی، تهیه ملزومات جهت اجرای طرح مشق احسان و برگزاری جشنواره‌های مشترک با دیگر مجموعه‌ها را از جمله این حرکت‌ها عنوان‌ نمود.
وی هم‌چنین، از اهمیت تعامل با کانون سخن‌ گفت و با اثربخش توصیف‌کردن فعالیت‌های کودک‌محور و تاثیرگذارکودکان بر خانواده‌ها در جهت ارتقای فرهنگ شهروندی گفت: این هدف می‌تواند در سایه اجرای برنامه‌های مشترک با مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محقق‌ شود.
محجوب درهمین ارتباط، از فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت پسماند و برگزاری ویژه‌برنامه‌های مشارکتی در فضاهای فرهنگی کانون استقبال‌ کرد و از آمادگی سازمان فرهنگی‌اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برای افزایش گستره‌ این همکاری‌ها خبر داد.
وی از مشارکت در اکران پویانمایی بچه‌زرنگ، در صورت فراهم‌آمدن بسترهای مناسب جهت اکران این انیمیشن در محلات شهر نیز سخن‌گفت و با اشاره به ظرفیت‌های کانون در حوزه قصه و قصه‌گویی افزود: آمادگی‌ داریم در سالروز شهادت میرزاکوچک‌خان جنگلی و روز رشت، با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  درجهت برگزاری جشنواره قصه‌گویی، اهدای جایزه و انتشار قصه‌های رسیده در قالب کتاب، همکاری داشته‌باشیم.
ادامه‌بخش این نشست نیز صحبت‌های نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شهرداری رشت بود و وی با ضروری عنوان‌کردن کارهای زیربنایی اظهار کرد: برای تحقق این هدف ضرورت‌است،‌کودکان مخاطب این آموزش‌ها قرارگرفته و دربحث آموزش حقوق شهروندی و تربیت با این نسل کار کنیم .
هادی رمضانی در تبیین اهمیت این موضوع به جوامع پیشرو اشاره و با ضروری خواندن تربیت کودکان مطالبه‌گر و باورمند تاکید نمود: برای دست‌یابی به این هدف، اهمیت‌ دارد با تکیه بر ظرافت‌ فعالیت‌های فرهنگی، به پُررنگ‌کردن نقش اخلاقیات درجامعه بپردازیم.
عضو کارگروه فرهنگی‌اجتماعی شورای اسلامی شهرداری رشت هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را حلقه وصل کودکان و دستگاه‌های فرهنگی ارزیابی و برگزاری این نشست را فصلی جدید در همکاری‌های مشترک شهرداری و کانون عنوان کرد.
نادرحسینی در ادامه با استقبال از گسترش همکاری‌ها ابرازامیدواری‌ کرد که این امر زمینه تعالی کودکان در سطح ملی، استانی و محلی فراهم‌ کند.
سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان هم ضمن تبریک هفته‌ملی و روزجهانی کودک به حاضران، از نقش غیرقابل‌انکار دولت‌مردان در پشتیبانی از مجموعه‌های فرهنگی سخن‌ گفت و حمایت از کانون را بستری برای پرورش کودکانی سالم وموفق دانست.
اکرم‌السادات حسینی هم‌چنین، چشم‌انداز برنامه‌های شهرداری و مجموعه‌های فرهنگی را برای معرفی رشت به عنوان شهر دوست‌دار کودک خاطرنشان‌ نمود و دست‌یابی‌به این مهم را نیازمند مشارکت افزون‌تر خواند.
پایان‌بخش این نشست نیز صحبت‌های مسئولان و کارشناسان دو مجموعه بود و حاضران با تاکید بر ضرورت افزایش تعامل و هم‌گرایی بر لزوم استمرار و برنامه‌ریزی جهت افزایش گستره‌ی همکاری‌ها و امضای تفاهم‌نامه جهت پیش‌برد هرچه بهتر برنامه‌ها تاکید کردند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.