کد خبر : 16250
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

هفته ملی کودک در گیلان با فعالیت‌های ‌زیست‌محیطی کلید خورد

هفته ملی کودک در گیلان با فعالیت‌های ‌زیست‌محیطی کلید خورد
نخستین روز از هفته ملی کودک سال با فعالیت‌های زیست‌محیطی کانون پرورش فکری استان گیلان آغاز و کودکان شاد ایران اسلامی به طبیعت پاک لبخند زدند.

به گزارش پویشگران گیل :  
به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، ویژه‌برنامه «کودک شاد، طبیعت پاک» درسایه مشارکت و همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محیط‌زیست استان گیلان و شرکت سپید ماکیان درنخستین روز از هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان در آغاز این برنامه، ضمن تبریک هفته ملی و روز جهانی کودک به حاضران، از رویکرد این مجموعه در توجه ویژه به خواسته‌ها و علائق آینده‌سازان ایران اسلامی سخن‌ و گفت: لازم است با نگاه به گذشته و حال، تفاوت‌های نسل دیروز و امروز را دریافته و بر همین‌اساس برنامه‌ریزی کنیم.
سیدجلیل میرعظیمی برگزاری ویژه‌برنامه کودک شاد، طبیعت پاک را فعالیتی هدف‌مند و مبتنی بر نیازسنجی ارزیابی‌ و با اشاره به شعار هفته‌ ملی و روز جهانی کودک گفت: «کودکی بهتر، زندگی بهتر»، نیازمند تلاش مستمر و برنامه‌ریزی برای نسل کودک است و اجرای فعالیت‌های زیست‌محیطی و حرکت در جهت پاس‌ داشت از طبیعت و موهبت‌های خدادادی به این امر کمک‌ می‌کند.
وی فعالیت‌های خلاقانه و هدف‌مند کانون برای را برای تمامی مخاطبان دانسته و برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و اکران پویانمایی سینمایی«بچه‌زرنگ»، محصول مشترک کانون پرورش فکری و موسسه هنر پویا را از جمله این برنامه‌ها اعلام‌ کرد.
قدردانی از حضور حاضران و همراهی اداره‌کل محیط‌ زیست استان و شرکت سپیدماکیان برای اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگ‌ساز، بخش‌ پایانی صحبت‌های مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان بود.
معاون محیط‌ انسانی اداره‌کل محیط‌زیست استان گیلان هم در این مراسم، ضمن مهم‌ برشمردن جایگاه کودک و با تاکید بر فعالیت‌های کودک‌محور کانون گفت: پیشینه همراهی کانون پرورش فکری با مجموعه‌های فعال در عرصه صیانت از محیط‌زیست، همچون «جایکا» و «سپیدماکیان»، امکانی مناسب و  فرصتی برای آگاهی‌بخشی به آینده‌سازان ایران اسلامی است.
علی‌محمدپور برگزاری ویژه‌برنامه «کودک شاد، طبیعت پاک» را نمونه‌ای موفق از این برنامه‌های مشترک دانست و گسترش و تعمیق این همکاری‌ها را خواستار شد.
پدرام پوراسماعیلی، مدیرکشتارگاه‌های شرکت سپیدماکیان هم در این ویژه‌برنامه، به حوزه‌های مختلف فعالیت‌های عملیاتی و اجرایی، فرهنگی و آموزشی این مجموعه پرداخت.
اجرای ویژه‌برنامه‌های مشترک با مجموعه‌های فرهنگی همچون کانون پرورش فکری، از جمله فعالیت‌های این شرکت است که در سخنان پوراسماعیلی به آن اشاره‌ شد و وی با بیان‌این‌که ۳۰ کارشناس خبره این مجموعه، فعالیت‌های زیست‌محیطی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، تصریح‌ کرد: آماده‌ایم تا دست‌دردست فعالان این عرصه، آینده سبزی را برای کودکان‌مان رقم بزنیم.
ویژه‌برنامه که در نخستین روز هفته ملی کودک و با شعار« کودک، صلح، امنیت و محیط‌زیست» صورت‌ گرفت، قصه‌گویی فاطمه‌رمضان‌پور، عضو نوجوان مرکز شماره ۳ کانون رشت، اجرای مسابقه حضوری با موضوع بازیافت و نمایش کلیپ‌ فعالیت‌های دستگاه‌های همراه بود.
نمایش موشن‌گرافی پوستر جشنواره قصه‌گویی کانون و برپایی کارگاه فعالیت‌های زیست‌محیطی از سوی فاطمه ابراهیمی، سرپرست واحد محیط‌زیست شرکت سپیدماکیان با موضوع دوستی با طبیعت و راه‌های مقابله با آلودگی‌های محیط‌ زندگی، اهدای کتاب به کودکان و برپایی کارگاه آموزش کاردستی‌، ازدیگر برنامه‌های این روز به‌شمار می‌رفت و با گشایش خانه محیط‌زیست در مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت همراه‌ شد.
خانه محیط‌زیست که هم‌زمان با هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ و به‌ منظور ارایه آموزش‌های زیست‌محیطی در مرکز تخصصی علوم و نجوم گشایش‌ یافت، در طول سال پذیرای مخاطبان خواهد بود و کارشناسان فعالان در عرصه محیط‌زیست، ضمن آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان،بر اهمیت صیانت و پاس‌داشت از محیط‌ زندگی و موهبت‌های خدادادی  تاکید خواهند نمود.
ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با مشارکت دستگاه‌های فعال در این حوزه، با شعار«کودکی بهتر، زندگی بهتر» از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.
مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری شهر رشت میزبانی ویژه‌برنامه زیست‌محیطی را برعهده‌ داشت و ضمن اجرای فعالیت‌های مشترک با دستگاه‌های همراه، میزبان کودکان مدارس دخترانه و پسرانه «نبوغ» و شاهد امام جعفر صادق(ع) شهر رشت نیز شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.