کد خبر : 15953
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵

نواخته شدن زنگ بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با اجرای ضرب مرشد نظامعلی

نواخته شدن زنگ بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با اجرای ضرب مرشد نظامعلی
بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) در مجتمع زیبا کنار رشت کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پویشگران گیل :  
بیستمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی در گیلان با حضور ستایشگران مکتب امام حسین (ع) در سالن همایش‌های زیباکنار رشت آغاز شد.
پیام آیت الله سبحانی از مراجع عالیقدر شیعیان نیز در مراسم افتتاحیه این اجلاس قرائت شد.
آیت الله جعفر سبحانی در پیامش به بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) تاکید کرد: حسین (ع) رهبر آزادگان و سرسلسله شهدای راه خداست که شخصیتش جاودان و جهانی‌ست، زیرا ستیز حق و باطل مخصوص قوم و ملت و زمان و مکان معینی نیست.
در ادامه این پیام، با تاکید بر نهضت انبیاء به‌خصوص پیامبران اولوالعزم آمده است: مراسم عاشورا و نهضت حسینی (ع) بی‌شک فراموش نشدنی‌ترین حرکتی‌ست که هر سال گسترده‌تر از سال قبل می‌شود و این از عجایب تاریخ کربلاست.
این مرجع عالیقدر، کوبیدن ارتجاع، احیای اصول حق وعدالت، و نیز قطع کردن شجره خبیثه سلطه بنی امیه را از اهداف قیام امام حسین (ع) برشمرد که با فداکاری و به قیمت خون آن حضرت، فرزندان و یارانش به دست آمد.
آیت الله جعفر سبحانی، عشق به حسین (ع) را الهام بخش برای بشریت دانست و در بخش دیگری از این پیام تصریح کرد: نهضت حسینی، مکتبی است برای بشریت که در مقابل نظام‌های فاسد و مستبد دست روی دست نگذارند و به مبارزه عدالت‌طلبانه برخیزند.
اسدالله عباسی شامگاه سه شنبه در آئین افتتاحیه اجلاس پیر غلامان حسینی، اظهار کرد: گیلان دارای مردمانی متدین، انقلابی و جهادگر است و هیچ گاه در برابر ظلم کوتاه نیامدند.
وی با بیان اینکه گیلان دیار آل بویه است، افزود: میرزا کوچک خان جنگلی در برابر ظلم و ستم عصر خویش تسلیم نشد و تا پای شهادت مقاومت کرد و جنگید.
استاندار گیلان با اشاره به تنوع قومیتی و اقلیمی در این استان بیان کرد: گیلانی‌ها در بزنگاه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی تصمیمات سرنوشت ساز گرفتند و تاریخ ساز شدند.
عباسی با بیان اینکه نسل ما تربیت یافته مکتب امام حسین (ع) است، گفت: با ذکر مداحی و یا حسین (ع) گفتن‌های پیر غلامان بزرگ شدیم و تربیت یافتیم.
وی با اشاره به زیست اقوام و مذاهب مختلف در گیلان افزود: گیلان نماد وحدت و همدلی در کشور است.
استاندار گیلان با بیان اینکه پیر غلامان و ستایشگران مکتب امام حسین (ع) احیاگر نهضت عاشورا هستند، گفت: میزبانی پیر غلامان حسینی برای گیلانی‌ها یک فرصت مغتنم و ارزشمند است و باید این اتفاق بزرگ را قدر بدانیم.
عباسی با اشاره به نقش گیلان در زنده نگه داشتن راه امام حسین (ع) اضافه کرد: گیلانی‌ها مردمانی حسینی و علوی هستند و این مهم را در مباحث مختلف به اثبات رساندند.
وی با اشاره به حضور پیر غلامان حسینی در گیلان افزود: قدم ارزشمند پیر غلامان حسینی در گیلان موجب خیر و برکت برای استان است.
آیت الله رسول فلاحتی شامگاه سه شنبه در اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی در گیلان، اظهار کرد: اهل بیت علیهم السلام برای بشریت حق و حقوق عظیمی دارند.
وی با بیان اینکه در پرتو دین اسلام سعادتمندی به دست می‌آید، افزود: سعادتمندی از مسیر قرآن و مکتب اسلام می‌گذرد که باید مورد تبیین و واکاوی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نقش فزاینده اهل بیت (ع) در تعالی بخشی جامعه بیان کرد: توجه به مفاهیم ارزشمند قرآن، آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت (ع) نسخه نجات بخش است.
فلاحتی با اشاره به اثرگذاری اُنس گیری با قرآن و ارزش‌های اسلامی اضافه کرد: تأمل در قرآن و مکتب اسلامی موجب سعادتمندی و عاقبت به خیری می‌شود.
وی با اشاره به دستاوردهای اجلاس پیر غلامان حسینی افزود: اجلاس پیر غلامان حسینی رویداد بزرگ فرهنگی و رسانه‌ای است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم پاسداشت شعائر الهی بیان کرد: اجلاس پیر غلامان حسینی احیاگر شعائر اسلامی است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به آثار و برکات اجلاس پیر غلامان حسینی در ابعاد مختلف، اضافه کرد: گردهمایی پیر غلامان حسینی از پاک‌ترین، مؤثرترین و مهم‌ترین محافل مذهبی و فرهنگی است.
حجت الاسلام محمد مدنی شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در گیلان، اظهار کرد: گیلان زادگاه مردمان عالم پرور، اهل ایمان و بصیرت است.
وی با اشاره به شاخصه‌های هویتی گیلان در بخش‌های مختلف، افزود: گیلان دارای پشتوانه هویتی، فرهنگی و اعتقادی است.
این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه گیلان در انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی پیشگام است، گفت: گیلانی‌ها از متدین‌ترین، انقلابی‌ترین و بصیرتی مردم هستند.
مدنی با اشاره به مفاخر علمی، فرهنگی و مذهبی در گیلان، اضافه کرد: گیلان خاستگاه مفاخر علمی، فرهنگی و مذهبی است که باید مورد تبیین قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در گیلان، افزود: گیلان میزبان شایسته ای برای اجلاس بیستم است.
در این اجلاس بیش از ۵۰۰ مهمان کشوری و ۴۵ مهمان خارجی شرکت دارند و ۳ روز در استان گیلان اجرای برنامه خواهند داشت.
دیدار با خانواده شهدا، اعزام پیر غلامان به ۷۲ نقطه گیلان، برپایی آئین عصری با شعر، برپایی کنگره شهدای مداح و همایش میرزا شناسی تحت عنوان روایت حسینی نهضت جنگل تنها بخشی از برنامه‌های اجلاس پیر غلامان حسینی در گیلان است.
ویژه برنامه همایش ستایشگران بانو با حضور ۱۵۰ بانوی ستایشگر آل الله بخش دیگری از برنامه‌های اجلاس بیستم است.
اختتامیه اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی نیز قرار است روز پنج شنبه ۱۳ مهر بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مصلای امام خمینی رشت با حضور ۵۰۰ ستایشگر (مداح)، میهمانان کشوری و لشکری و رئیس سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.