کد خبر : 12843
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

برگزاری دوره آموزشی تدوین برنامه جامع بهره وری سازمان حفاظت محیط زیست در ‌گیلان

برگزاری دوره آموزشی تدوین برنامه جامع بهره وری سازمان حفاظت محیط زیست در ‌گیلان
کارشناسان تحول اداری و فن آوری باید در آینده پس ازاین آموزش ها کمک کنند تا عارضه یابیهای زیست محیطی از استانها شروع شود.

به گزارش پویشگران گیل:
تدوین برنامه جامع بهره وری ۱۴۰۱-۱۴۰۲ سازمان حفاظت محیط زیست (ستاد و ادارات کل حفاظت محیط زیست) با رویکرد مساله شناسی،ریشه یابی و ارایه راهکار با حضور کارشناسان ستاد و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان های منطقه ۱ کشور درغالب دوره آموزشی _توجیهی بهره وری در قلمگوده بندر انزلی برگزار شد
به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، دوره آموزشی_توجیهی ارتقای نظام مدیریت بهره وری سازمان حفاظت محیط زیست با حضور معاون مرکز برنامه،بودجه،تحول اداری و فن آوری سازمان،مدیرکل،معاونت توسعه مدیریت ،حقوقی و‌منابع انسانی ،رییس اداره بودجه و روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان و نیز کارشناسان بودجه،تحول اداری و فناوری سازمان و چند استان منطقه یک کشور در قلمگوده شهرستان بندر انزلی برگزار شد.
حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در ابتدای این برنامه گفت: آشنایی با فرآیند بهره وری برای جهت دهی بیشتر اهداف سازمانی ضروری است و در این راستا استفاده از توان کارشناسی در جهت حل مسائل و شناخت وضعیت موجود و بدنبال آن سازماندهی طرح ها می تواند بسیار کارگشا باشد.
وی در ادامه افزود: امیدوارم این دوره آموزشی دوره موثر و مفیدی در حوزه بودجه و اعتبارات باشد و نتایج پرخیر و برکتی را برای سازمان و استانها به همراه داشته باشد.
حامد مقصود طالقانی ،معاون مرکز برنامه،بودجه،تحول اداری و فن آوری سازمان نیز در این دوره آموزشی گفت:همه فعالیت ها و مجوزها اعم از جذب اعتبارات،تغییر ساختار ،پرداخت ها ،جذب نیرو و ارتقا نیروها منوط به بهره وری در دستگاههاست.
وی افزود در بحث بهره وری دنبال این هستیم که به موضوعات اصلی و چالشی سازمان برسیم تا جهت دهی بودجه در راستای حل مسئله متوازن و متناسب توزیع گردد.
طالقانی در ادامه تصریح کرد: کارشناسان تحول اداری و فن آوری باید در آینده پس ازاین آموزش ها کمک کنند تا عارضه یابیهای زیست محیطی از استانها شروع شود.
سید حبیب پاشا جبلی، مدرس دوره و مدیرعامل شرکت مشاوران کسب و کار نیز در این برنامه گفت: با توجه به نیازهای نوین جامعه و نیز وجود مسائل و مشکلاتی نظیر آلودگی محیط زیست،مشکل رفع پسماندهای صنعتی، بحران انرژی لزوم توجه به امر حفاظت از محیط ریست، ازجمله پیش شرط های لازم برای پایداری برنامه های توسعه تلقی می شود.
وی افزود:با توجه به سیاست های دولت و همچنین الزامات قوانین ملی و بین المللی در مورد مسائل محیط زیست، ادغام این دو مسئله بهره وری و حفاظت زیست محیطی و اجرای مناسب آن در سازمانها و نهادهای دولتی می تواند بسیارحائز اهمیت باشد.

وی همچنین در باره مولفه های بهره وری و سطوح مختلف آن و نیز تدوین برنامه جامع بهره وری ۱۴۰۲-۱۴۰۱ سازمان حفاظت محیط زیست (ستاد و ادارات کل حفاظت محیط زیست)با رویکرد مساله شناسی،ریشه یابی و ارایه راهکار به منظور رسیدن افزایش حفاظت محیط زیست مطالبی را ارایه کردند.
دکتر جبلی بهره وری در سازمان حفاظت محیط زیست رابطه مستحکمی بین بهبود محیط زیست و صرفه جویی اقتصادی را موجب می شود. به همین دلیل است که در جوامع علمی-صنعتی،روش های کارا و با اثربخشی بالا برای تلفیق توسعه صنعتی و حفظ محیط زیست توصیه و به کار گرفته می شود.
قابل ذکر است در ابتدای این دوره نیز علی اصغر روشنی ،رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان نیز بطور مختصر و خلاصه شمایی از محیط زیست گیلان و مواهب طبیعی این استان را برای مهمانان تشریح کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.