کد خبر : 12867
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

معصومه نیک کار

استاندار گیلان: آستارا با پروژه‌های در دست اجرا همچون نگینی در گیلان خواهد درخشید

استاندار گیلان: آستارا با پروژه‌های در دست اجرا همچون نگینی در گیلان خواهد درخشید
بر اساس مطالعات قبلی از ۱۶۰ کیلومتر مسیر ریلی حدود ۵۰ کیلومتر پل بود و پیشنهاد این است که پلها بیشتر و در بخشی هم از تونل استفاده شود تا زمینهای کشاورزی و شهرهای منطقه آسیب نبیند.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان گفت: پروژه‌های گوناگونی در حوزه‌های مختلف در آستارا در دست اجرا است که با بهره‌برداری از آنها، این شهرستان به عنوان نگینی در استان گیلان خواهد درخشید.

 اسدالله عباسی در آیین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در آستارا اظهار کرد: برای رشد و عمران آستارا کارهای خوبی انجام شده است و امید می‌رود پل‌های مرزی هرچه زودتر درست شود و ارتباطات قوی و قوی‌تر گردد تا آستارا رونق بگیرد که تا آن زمان برای توسعه بخش‌های مختلف شهر زیبا، گردشگری و نمونه آستارا با جان و دل خدمت خواهیم کرد.
وی با اشاره به پروژه ساحلی کاکوله آستارا، افزود: ظرفیت خوبی با تلاش شهرداری و دیگر متولیان به وجود آمده است تا مردم در کنار دریا به این زیبایی بشینند و از این خروش و هوای آرامش‌بخش به روح و جسم انسان در روزهای تعطیل استفاده و لحظاتی را در کنار خانواده خود سپری کنند.
استاندار گیلان بیان کرد: استانداری به طور حتم به طرح‌های سالم‌سازی کمک خواهد کرد اما باید حریم دریا هم حفظ شود، زیرا متعلق به مردم است؛ البته کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند وارد میدان شوند و از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.
وی با تاکید بر استفاده از نعمت دریا، اضافه کرد: ساحل آستارا تا ساحل رودسر حدود ۳۰۰ کیلومتر است و هر کجا که بخش خصوصی تمایل داشته باشد، با آغوش باز مورد استقبال قرار می‌گیرد و کمک می‌شود.
عباسی عنوان کرد: باید هم از اقتصاد دریا مانند کشتیرانی و دریانوردی استفاده کرد که در این راستا برای ترانزیت کالا راه‌آهن رشت به کاسپین راه‌اندازی می‌شود و مبادله کالا افزایش می‌یابد و هم اقتصاد در استان نیز رونق پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: بندر زیبای آستارا، انزلی، چمخاله و کاسپین آماده فعالیت گردشگری و هم آماده تجارت و سرمایه‌گذاری هستند و سایر نقاط هم البته قابل استفاده هستند و چنان که کنار طرح سالم‌سازی آستارا بازارچه در نظر گرفتند، در سایر نقاط هم می‌توانند بازارچه‌ای ایجاد کنند و در فصل گردشگری فعالیت داشته باشند.
وی خواستار تداوم اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه از سوی شورای شهر و شهرداری آستارا برای آرامش و رفاه مردم شد و تصریح کرد: البته کارهای زیادی در پیش داریم و از جمله در بحث اقتصاد گردشگری، اقتصاد دریا، بنادر و تجارت که به طور حتم رونق خواهد گرفت.
استاندار گیلان عنوان کرد: پروژه راه‌آهن رشت به آستارا جدی است و الان بحث اصلاح مطالعات قبلی انجام می‌شود، چون مساله روسیه و راه‌آهن آنها با راه‌آهن ایران تفاوت دارد و از این رو کار می‌شود که با حداقل استفاده از فضای موجود از ابنیه و پل استفاده شود.
به گفته وی، بر اساس مطالعات قبلی از ۱۶۰ کیلومتر مسیر ریلی حدود ۵۰ کیلومتر پل بود و پیشنهاد این است که پلها بیشتر و در بخشی هم از تونل استفاده شود تا زمینهای کشاورزی و شهرهای منطقه آسیب نبیند.
عباسی افزود: همچنین در راستای عمرانی و آبادی که در مرز و مرزبانی آستارا هست و رفت و آمدی که وجود دارد، پل مرزی جدید به زودی آماده می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد تا هم پروژه راه‌آهن و هم منطقه سر و سامان پیدا کند.
استاندار گیلان اظهار کرد: شهرداری آستارا تلاش خوبی در اجرای پروژه‌های شهری داشته که از آن پشتیبانی می‌شود و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز در بحث اعتبارها کمک خواهند کرد تا با همکاری شورای شهر برای مردم خدمات خوبی انجام شود.
وی همچنین در افتتاح پروژه استخر آستارا تشریح کرد: این پروژه سالهای سال متروکه بود که با تلاش مدیرکل ورزش و جوانان آماده شد؛ مردم عزیز، جوانان آستارا و سایر مردم علاقه‌مند آرزوی ایجاد استخری در این منطقه داشتند که امید می‌رود به سلامتی استفاده کنند و از این نظر جای خوشحالی است.
عباسی افزود: همچنین فرمانداری و نماینده آستارا در این زمینه همراهی کردند و برای پروژه 50 میلیارد ریال از محل اعتبارهای در اختیار نماینده تخصیص یافت که باید این نگاه ادامه یابد تا سرانه اماکن ورزشی به ویژه در مناطق دارای جوانان مستعد بالا برود.
وی عنوان کرد: اماکن ورزشی دولتی همه باید در اختیار عموم قرار بگیرد و حالت اختصاصی پیدا نکند، در این راستا انتظار می‌رود فرماندار آستارا نسبت به تشکیل نشست شورای ورزش شهرستان اقدام و استفاده از همه این اماکن را آزاد اعلام کند.
استاندار گیلان بیان کرد: جز نقاطی که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده و متعلق به خودشان است، همه ارگان‌ها، نهادها و سازمانها باید امکانات ورزشی خود را در اختیار مردم بگذارند تا اوقات فراغت خود را با ورزش سپری کنند.
وی اضافه کرد: قهرمانان، پهلوانان و یلان دلاور که مدال‌های رنگین به دست می‌آورند، از همین اماکن ورزشی افتخار می‌آفرینند و پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی را برافراشته می‌کنند که بسیار اهمیت دارد و از این رو به نوبه خود در این زمینه کمک می‌کنیم.
عباسی با قدردانی از اعضای شورای تامین، فرمانده سپاه، فراجا، مرزبانی و نیروی دریایی، تاکید کرد: همه باید کمک کنند تا فضا برای رشد، شکوفایی و بالندگی منطقه و مردم عزیزمان فراهم شود.
۱۱ پروژه ورزشی و عمران شهری آستارا روز دوشنبه در آیینی با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به مناسبت هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.