کد خبر : 11284
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

مشاور رئیس جمهور: مراودات اقتصادی و گردشگری مناطق آزاد ایران با اقلیم کردستان عراق گسترش می‌یابد

مشاور رئیس جمهور: مراودات اقتصادی و گردشگری مناطق آزاد ایران با اقلیم کردستان عراق گسترش می‌یابد
به دلیل قرابت فرهنگی ایران و اقلیم کردستان و امنیت خوب دو کشور، بهره‌گیری از ظرفیت های توریستی همدیگر می‌تواند توسعه گردشگری و رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از گسترش مراودات اقتصادی و گردشگری مناطق آزاد ایران با اقلیم کردستان عراق خبر داد.
حجت اله عبدالملکی در کنفرانس خبری با رسانه‌های عراق که به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری در سلیمانیه عراق از فردا آغاز می‌شود، افزود: مناطق‌ آزاد ایران در مرزهای کشور مستقر هستند و با اضافه شدن مناطق آزاد جدید 4 منطقه آزاد هم مرز با عراق خواهیم داشت.
عبدالملکی با اشاره به منافع مشترک ایران و عراق در گسترش مراودات اقتصادی اضافه کرد: به دلیل قرابت فرهنگی ایران و اقلیم کردستان و امنیت خوب دو کشور، بهره‌گیری از ظرفیت های توریستی همدیگر می‌تواند توسعه گردشگری و رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.
وی، از تبادل اقتصادی 6 میلیارد دلاری ایران با اقلیم کردستان خبرداد و گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران تقویت مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه است.
* معرفی 130 بسته پیشنهادی برای سرمایه گذاری گردشگری در مناطق آزاد به ارزش یک میلیارد یورو
مشاور رئیس جمهور افزود: هدف دوم ما از سفر به کردستان عراق معرفی 130 بسته و فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در مناطق آزاد 7 گانه به ارزش حدود یک میلیارد یورو است.
عبدالملکی با اشاره با رونمایی 700 بسته فرصت سرمایه گذاری در مناطق آزاد طی ماه‌های اخیر افزود:‌ معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مناطق آزاد 7 گانه ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلیمانیه عراق می تواند در تبادل گردشگر و جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری به مناطق آزاد مفید واقع شود.
شایان ذکر است: نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری گردشگری و صنایع دستی در استان سلیمانیه عراق از 26 تا 28 مرداد ماه در نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه عراق برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.