کد خبر : 10502
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی:ما حتی یک متر زمین هم نداریم تا برای تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی:ما حتی یک متر زمین هم نداریم تا برای تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم
یک گام تا احداث شهرک صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مالکیت زمین موردنظر برای احداث شهرک صنعتی شماره ۳ در اختیار سازمان منطقه آزاد انزلی، متذکر شد: تقسیمات کشوری مشخص کرد که محدوده موردنظر در حوزه جغرافیایی شهرستان بندرانزلی است.
سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار به تمامی اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاری جزء مشاغل سخت بوده و با توجه به اهمیت رسالت خبرنگاران باید تمام سال قدردان شما بود، اظهار کرد: طرح ایجاد منطقه آزاد مازندران به توصیب مجلس شورای اسلامی رسیده و در انتظار تائید نهایی شورای نگهبان است، اگر چه اهداف تمام دستگاه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاستهای کشور است اما با وجود ظرفیتهای مناسب در بین سه استان شمالی نیز رقابت وجود دارد.
اکبر نیازی با بیان اینکه طرح منطقه آزاد مازندران درحالی به تصویب رسیده که این استان دارای سه فرودگاه و سه بندر است، بیان کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان کوچکترین منطقه آزاد کشور با ظرفیت‌های خوب اما بهره کم است.
وی خواستار همراهی رسانه‌ها برای تصویب طرح توسعه منطقه آزاد انزلی شد و افزود: از همه میخواهم که کمک کنند تا منطقه آزاد انزلی به حق خودش در افزایش محدوده برسد.
نیازی با اشاره به کاهش محدوده منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: از لحاظ تولید در مضیقه هستیم اما از نظر شرایط کار با سایر مناطق نظیر کیش، قشم، چابهار با وسعت زیادی که دارند برابری می‌کنیم.
سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه همدلی موجود در منطقه آزاد انزلی و تلاش مدیران این سازمان سبب شده که این منطقه در این مناطق آزاد کشور از لحاظ شاخصهای مختلف در صدر قرار بگیرد، افزود: الحاق سه شهرک صنعتی سفیدرود، خمیران زاهدان و ضیابر در کنار فرودگاه رشت میتواند منجر به ارتقای شاخص‌های اقتصادی و رشد تولید در منطقه آزاد انزلی شود.
نیازی با بیان اینکه شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی با ۱۶۴ واحد تولیدی مستقر دیگر گنجایش ایجاد واحد جدیدی را ندارد، بیان کرد: متقاضیان زیادی وجود دارند اما ما حتی یک متر زمین هم نداریم تا برای تولید در اختیار آن‌ها بگذاریم.
سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی در رابطه با برخی نگرانی‌ها نسبت به پسروی آب دریای خزر بیان کرد: برخلاف انزلی و امیرآباد، بندر کاسپین در بستر دریا ایجاد شده است و طوری ساخته شده تا آبخور بیشتری برای سایر بنادر داشته باشد.
نیازی با بیان اینکه نشستهای تخصصی در موضوعات مختلف با خبرنگاران برگزار خواهد شد، افزود: در رابطه با اجاره غرفه‌های مجتمع‌های تجاری جامعه بازار تصمیم گیر است و تعداد غرفه‌های محدودی در اختیار سازمان است.
سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مالکیت زمین موردنظر برای احداث شهرک صنعتی شماره ۳ در اختیار سازمان منطقه آزاد انزلی است، متذکر شد: کش و قوسی ببین ۲ شهرستان خمام و انزلی در این زمینه وجود داشت اما اتفاقات خوبی در این حوزه افتاد.
نیازی با اشاره به جلسات برگزار شده و تصمیماتی که در این زمینه در وزارت کشور گرفته شد، بیان کرد: تقسیمات کشوری مشخص کرد که محدوده موردنظر برای احداث شهرک صنعتی شماره ۳ در حوزه جغرافیایی شهرستان بندرانزلی است و سازمان منطقه آزاد انزلی به راحتی می‌تواند اقدامات خود را انجام دهد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این موضوع از طریق استانداری گیلان به ما ابلاغ شده است، یادآور شد: درصدد هستیم تا زیرساختهای لازم را برای احداث شهرک صنعتی شماره ۳ در جهت تامین منافع استان و کشور فراهم کنیم.
نیازی در پاسخ به سوالی در زمینه آخرین وضعیت واردات خودرو نیز اظهار کرد: امیدواریم که واردات خودرو انجام شود تا همه مردم ایران از آن بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه از فرصت جنگ روسیه و اوکراین استفاده تجاری نکردیم، گفت: روسیه بازار هدف خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بود که مورد غفلت واقع شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.