کد خبر : 10203
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

به همت مراکز کانون گیلان:کودکان و نوجوانان «حالِ خوش‌خواندن» را تجربه ‌می‌کنند

به همت مراکز کانون گیلان:کودکان و نوجوانان «حالِ خوش‌خواندن» را تجربه ‌می‌کنند
هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان برداشته‌ شد و در این میان بیش از ۱۳ هزار ۲۹۵ جلد کتاب‌، اسباب‌بازی و بازی فکری به کانون استان گیلان ارسال ‌شد.

به گزارش پویشگران گیل:
نمایشگاه «تازه‌های کتاب، اسباب‌بازی و بازی فکری» در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های علاقمند به مطالعه و کتاب‌خوانی است.
به‌ نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، «در مسیر دانایی، بربال کتاب»، عنوان طرحی است که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلیدخورد و مقرر شد تا پایان هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری، ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری این نهاد در سراسر کشور ارسال شود.
گام نخست این حرکت هدف‌مند و فرآیندمحور، ۱۸ تیر سال ۱۴۰۲ هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان برداشته‌ شد و در این میان بیش از ۱۳ هزار ۲۹۵ جلد کتاب‌، اسباب‌بازی و بازی فکری به کانون استان گیلان ارسال ‌شد.
آماده‌سازی و برگزاری آیین بدرقه «یاران مهربان» تا مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، از دیگر برنامه‌ها بود که با حضور مسئولان، جمعی از فعالان عرصه چاپ و نشر کتاب و علاقه‌مندان، در نگارخانه آفرینش این مجموعه فرهنگی در رشت صورت‌ گرفت.
این درحالی‌است‌که رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و استقبال گسترده کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها از افزایش منابع مطالعاتی، بستری برای دسترسی آسان‌تر مخاطبان به تازه‌های کتاب، اسباب‌بازی و بازی فکری فراهم‌ کرد.
برپایی نمایشگاه «تازه‌های‌کتاب، اسباب‌باری و بازی فکری» در مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در سراسر گیلان و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور با بهره‌گیری از این منابع مطالعاتی، از دست‌آوردهای اجرای طرح «در مسیر دانایی، بر بال کتاب» هم‌زمان با برگزاری کارگاه‌های تابستانی سال ۱۴۰۲ به‌ شمار می‌رفت و زمینه‌ساز مأنوس‌سازی هر چه ‌بیش‌تر آینده‌سازان ایران اسلامی را با «یار مهربان» شد.
بیش از ۳۹۳ هزار کتاب موجود در کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، یک امکان مناسب برای آگاهی‌بخشی و افزایش توان‌مندی‌های اعضای کودک و نوجوان این مجموعه فرهنگی به‌ شمار می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.